Borneo 2013

torsdag 7 februari 2013 - lördag 16 mars 2013

[i][b]BORNEO![/b][/i] [i]En spännande resa med många "ingredienser". Vi kommer att utforska den norra malaysiska provinsen Sabah. Det kommer bli en 3-delad resa: upplevelser på egen hand / volontärjobb / snorkling.[/i]

Sammanfattning och avslut (för denna gång)
torsdag 4 april 2013 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Nu har vi varit hemma några veckor - längtan tillbaka finns fortfarande men vi har ändå "landat" lite mentalt - därför känns en sammanfattning av resan nu helt rätt... Vi är otroligt nöjda med vårt upplägg av resan. Ett stort tack till Indcenresor som lyssnade - och uppfyllde - våra

Sista dagen - snyft...
måndag 18 mars 2013 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Så kom då den här oundvikliga dagen till slut, snyft… Mobilen pep 07.30, dags att stiga upp för frukost, packning och utcheckning från bungalowen 10.00 L. Med förenade krafter lyckades vi - kläderna var det bara att trycka ner i ryggsäckarna. Kl 11.00 skulle speedbåten avgå så en sista

Kapalai!
fredag 15 mars 2013 - Semporna, Sabah, Malaysia

Kapalai! Tänk er att simma tillsammans med en jättestor havssköldpadda i 45 minuter - mitt ute i havet - vid ett rev med levande koraller - i ett hav med 28 gradigt, kristallklart vatten… Man tror inte det är sant - men vår sista snorkeltur innehöll allt detta! Nu till en helt vanlig dag

5 - 9 mars
söndag 10 mars 2013 - Semporna, Sabah, Malaysia

5 mars Upp klockan 06.30 efter en orolig natt - såg sent igår att UD hade lagt in en avrådan att åka till dessa områden vi befinner oss i så då blev vi såklart lite oroliga. Detta p.g.a. den väpnade konflikten som pågår här. Vi försökte sen få mer info och vi fick motsägande

Kapali imorgon...
fredag 8 mars 2013 - Sandakan, Sabah, Malaysia

Vi har fått klartecken - imorgon bär det av med flyg, bil och båt till Kapalai! Mer skriver vi inte i denna stund då vi igår la in en massa bilder från volontärjobbet, vilka vi hoppas ni vill kika på. Dagbok om två härliga dagar på Turtle Island och två på Sepilok Nature resort kommer.