Hemma
onsdag 5 september 2012 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Nu sitter jag hemma i Avesta och dricker morgonkaffe. En viss kontrast mot igår när jag vaknade upp i Budapest och när jag klev utanför dörren var jag mitt i storstadsvimlet. Här härskar friden och de gröna ängarna. Om jag först plockar upp pinnen från det sista riktiga

Minnena börjar redan blekna och ett stort tack!
onsdag 5 september 2012 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Jag kan bara småle åt det hela. Det var som när jag kom tillbaka från Sydafrika eller cyklingen förra året. När allt är över så är det vardag igen. Som om allt man har varit med om bara vara en dröm. Men det var det inte. Faktum är att jag har tagit mig igenom runt 120-125 mils

Slutcyklat och semester!
söndag 2 september 2012 - Budapest, Ungern

Det blev inte Istanbul den har gangen utan jag slutar i Budapest. Jag bestamde mig i fredags men jag ville tanka igenom det en gang till innan jag bestamde mig slutgiltigt. Jag ar anda nojd med vad jag har presterat for det har varit en fantastisk resa och jag har sett massor och lart mig en hel

Bratislava
tisdag 28 augusti 2012 - Bratislava, Slovakien

Nu ar jag i Bratislava och idag har jag varit ute lika lange som jag var totalt forra aret. Har dock cyklat betydligt kortare a andra sidan har det varit andra faktorer som har gjort det jobbigare denna gangen. Men forst vad har hant sen sist? Jag rundade av sista kvallen i Brno med en kopp kaffe

Brno dag tva
söndag 26 augusti 2012 - Brno, Södra Mähren, Tjeckien

Har nu spenderat tva dagar i Brno, som inte ar lika imponerande som Prag men som anda har en charm pa sitt satt. I ovrigt har jag investerat i ett par nya cykelskor samt cykelstrumpor, det blev dock inga Spd-trampor nu utan det blir nar jag kommer hem. For ovrigt tycker jag att det ar fantastiskt

Brno
lördag 25 augusti 2012 - Brno, Södra Mähren, Tjeckien

Har saledes kommit till Brno efter en plagsam och renande fard. Det tog 3 och en halv dag och jag tror nastan att jag har slapat cykeln mer an vad jag har cyklat pa den. Jag har i tre dagar cyklat i runt 25-graders varme upp och ned for dessa forbannade backar. Det var som en scen ur Bibeln eller

Prag 2
tisdag 21 augusti 2012 - Prag, Tjeckien

Tankte skriva ett inlagg innan jag ger mig ut pa vagarna igen. Prag har till sist lyckats charma mig. Det har varit tva fantastiska dagar har dar jag mest har vandrat runt och tittat pa byggnader, statyer och annat. I sondags vandrade jag mest runt och kollade naromradet for att kunna orientera

Prag
söndag 19 augusti 2012 - Prag, Tjeckien

Efter det senaste inlagget sa gick jag runt och tog en massa bilder pa bland annat en massa cool graffiti som dekorerade valven under tagralsen. Nu sitter jag dock vid en Ubuntudator som inte gillar min USB sa de far vanta. Vad som har hant sedan sist ar att jag var ute pa Dresden Stadsfest och

Nar poletten trillade ned
fredag 17 augusti 2012 - Dresden, Sachsen, Tyskland

Da har jag antligen hittat ett vettigt internetcafe har i Dresden. Om jag ska sammanfatta lite kort vad som har hant sedan jag skrev det forra inlagget sa ar det foljande: Jag startade fran Berlin typ runt halva nio och det borjade bra. Jag hade tankt folja en stor vag ut ur stan, men sa cyklade

Bilder
fredag 17 augusti 2012 - Dresden, Sachsen, Tyskland

Nu ar bilder upplagda fran resan.