Sommaren 2012

söndag 22 juli 2012 - söndag 5 augusti 2012

Årets husbilssemester

Nu är resan slut
tisdag 7 augusti 2012 - Huddinge, Stockholms län, Sverige

Åkte från Linköping och raka vägen hem till Huddinge. Nu ska bilen packas ur.

Regn
måndag 6 augusti 2012 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Vaknade till en mulen måndagmorgon. Åkte ned till Autohallen i Lomma och fick bilen fukttestad, inga problem. Oscar fixade även en dålig fog i duschen. Han är en mycket duktig på att mecka/fixa med husbilar. Åkte sedan via Hässleholm och Växjö till glasriket och ett besök i Kosta.

En dag i Skåne
söndag 5 augusti 2012 - Kävlinge V, Skåne län, Sverige

Vaknade till ett Lomma med mulet väder. Vi bestämde oss för att ta en tur längs kusten. Vi åkte upp till Ängelholm via småvägar. Efter en kort stund i Ängelholm så kom det att par störtskurar. Vi fortsatte sedan småvägar ned till Helsingborg. Tog en tur runt Helsingborg i lite oklart

Danmark byts mot Sverige
lördag 4 augusti 2012 - Lomma, Skåne län, Sverige

Vaknade i ett grått och svalt Åbenrå. Väderprognosen lovade bättre väder i Sverige så vi körde till Lomma och tog in på samma camping som vi hade årsmötet i McLouisklubben 2011. Men vi åkte inte raka spåret utan stannade en stund och gick och tittade i Odense men fick ge upp efter ca

Danmark
fredag 3 augusti 2012 - Aabenraa, Region Syddanmark, Danmark

Soligt och fint när vi vaknade. Körde till Flensburg och var på Calles och handlade. Där regnade det. Fortsatte till dagens mål, Åbenrå. Kort körning idag så vi var framme redan runt 12-tiden. Mest sol i Åbenrå så vi har bara slappat och solat. Och kommer att fortsätta med det hela