Liten tågluff runt i Benelux

måndag 30 juli 2012 - söndag 12 augusti 2012

Start i Amsterdam och sen vidare mot Rotterdam, Bryssel, Luxemburg, paris och sen tillbaka till Amsterdam

hemfärd
söndag 12 augusti 2012 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Då va vi här, sista dagen och hemfärd i eftermiddag. Börjar med igår: Tåget till Amsterdam gick bra och jag sov gott i 2h av 3,20h :D när vi kom fram så tog vi tunnelbana ut till sloterdijk där vi bor. Incheck och vi fick ett rum mot alla tågspår till Daniels glädje, dock så öppnas

hej då paris
lördag 11 augusti 2012 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Då är väskorna packade och vi ska strax gå från hotellet. Vi är framme i Amsterdam strax före 12. Vid 17 ska vi träffa Steffen och Ida från jobbet på en öl, de är där på en weekend. Igår delade jag och Daniel på oss en sväng, jag gick och strosade på stan och la mig i en park och

sista dagen i Paris
fredag 10 augusti 2012 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Få vad de dags för sista dagen i Paris och sen åker vi tillbaka till Amsterdam för att sova en sista natt innan hemfärd mot Svedala igen. Här är det riktigt varmt med 30 grader, har både lyckats bränna mig lite och hittat en ny funktion för mitt paraply trots att det inte regnar, man

Eiffeltornet
onsdag 8 augusti 2012 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Börjar med gårdagen då jag inte skrev något igår, Vi gick upp vid 7.30 och gick till frukosten som nog är en av de tråkigaste någonsin, men men. Sen gick vi ner mot tågstationen där en hopp on hopp off buss hade hållplats. Vi kaptenen 2 dgrs biljett då det skiljde 3€ på 1 och 2

viva la paris
måndag 6 augusti 2012 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Då vad det dags att tacka för denna dag. Vi steg upp vid 08, frukost och sen ut en sväng. Utcheck och väskorna lämnades kvar på hotellet då tåget inte gick förrens 16.11. Vi tog sen och köpte ett dagskort på tågen för 4 euro och åkte och tittade lite söder om. Luxemburg. Vid 15 vs vi