Lejonprojekt Zimbabwe

tisdag 7 augusti 2012 - måndag 27 augusti 2012

Resan börjar med 4 dagar i Victoria Falls i Zimbabwe för att sedan ta mig vidare till Antilope park mellan Gweru och Harare i Zimbabwe där jag kommer att jobba med lejon. Projektet syftar till att föda upp lejon för att rädda lejonbeståndet i landet och få ökad kunskap om lejonens beteende.

Uppdaterat inlägg bilder!
lördag 1 september 2012 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Hej! Då var man hemma igen. Men tänkte ladda upp lite bilder här i efterhand på de fina lejonen mm från Antilope Park. Jag har haft en underbar upplevelse och kan rekommendera till alla som tycker om djur att åka dit! Jag kommer sakna att vandra med lejon på mornarna när jag nu tar bussen

Lejonprojekt i Antilope Park
måndag 20 augusti 2012 - Gweru, Midlands, Zimbabwe

Hej! En hel vecka har gatt redan har pa lejonprojektet! Tiden rinner ivag! Har inte kunnat skriva tidigare pga internetproblem mm. Nu har jag lyckats men tyvarr gar det inte att ladda upp bilder fran den stationara datorn da man ar radd for virus.. skulle tagit med min egen laptop med andra ord!

Nagra dagar i Victoria Falls
lördag 11 augusti 2012 - Victoria Falls, Matabeleland North, Zimbabwe

Hej! Nu har jag haft tre fantastiska dagar i Vic Falls i Zimbabwe. Forsta efteriddagen gick at till att bekanta mig lite med staden som ar valdigt liten egentligen. Bestar av en huvudgata. Allt kretsar kring turismen och olika aktiviteter man kan gora kring Viktoria fallen. I borjan var det lite

Kvällen innan avresa
måndag 6 augusti 2012 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Då var det packat och klart nästan helt färdigt... Har förmodligen packat lite för mycket som vanligt men då det denna tid på året kan vara kalla kvällar och nätter upp mot -5 grader så ska resväskan rymma både shorts och tjocka tröjor. På dagtid är tempen ca 25 grader vilket jag