Glasgow - sista dagen
lördag 8 september 2012 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Jag flyger hem kl 6 imorgon bitti så det här är resans och även konferensens sista dag. Efter en väldigt trevlig konferensfest (och sen efterfest) igår, lite sömn o en lättare förkylning känns det ganska skönt. Jag har inte gjort upp några planer för kvällen. Kanske hittar jag på

Glasgow – Katerdralen och konferens
onsdag 5 september 2012 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

När jag frågade min före detta sommarstudent H (som studerat här) vad jag borde se i Glasgow nämnde hon Katedralen och dess kyrkogård. Så efter frukost styrde jag steget ditåt, men stannade för lite sista shopping på vägen. Affärerna hinner nämligen stänga innan konferensen slutar på

Stirling
tisdag 4 september 2012 - Stirling, Skottland, Storbritannien

Jag lämnade Edinburgh med ryggsäcken på ryggen och tog tåget till den lilla mysiga staden Stirling. Ryggsäcken kunde jag som tur var låsa in på busstationen och sedan styrde jag steget mot slotten. Halvvägs upp tog jag fram kameran för att fota och insåg i samma stund att minneskortet

Högländerna och Loch ness
måndag 3 september 2012 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Som jag skrev igår har jag varit ute på äventyr idag. Under ordnade former såklart - en busstur till de skottska högländerna och Loch ness. Känner mig väldigt trött trots att jag under den 12h långa turen mest suttit stilla. Jag har i alla fall fått en stor mängd intryck. Jag lägger

Edinburgh - Sightseeing
söndag 2 september 2012 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Till er som följer min framfart med spänning, kan jag meddela att idag blev en riktig sightseeing-dag. Trots att det var fanns chans att ta sovmorgon vaknade jag pigg och glad kl 07.15. En timme senare var jag på väg, med siktet inställt på Royal mile och med tanken att andra nog inte skulle

Edinburgh - Resan och det första intrycket
lördag 1 september 2012 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Hej där hemma! Jag tänkte passa på att skriva här medan jag är i Edinburgh och har gratis internet. Det fina hotellet i Glasgow tycker tydligen att man ska betala över 150kr/dygn för att använda deras internet och det har jag inte tänkt göra. Det blev en alldeles för sen kväll igår,