På äventyr i Sydostasien

tisdag 4 september 2012 - fredag 21 december 2012

Livet på en pinne - 30 dagar kvar
onsdag 21 november 2012 - tt. Cát Bà, Haiphong, Vietnam

Hey alla fans ! Nu har då även Emelie lämnat oss , vilket framför allt jag tycker är HIMLANS tråkigt :( Nu har jag ju ingen att diskutera snygga boys och andra viktiga saker med ! John och Gustav snackar mest om energisaker som jag ändå inte förstår mig på och kopplar bort direkt

Hate to say goodbye !
fredag 16 november 2012 - Bangkok, Thailand

I phnom pehn kollade vi de hemska platserna killing fields  (massgravar) och S21 (skola där de torterade människor).  I skuggan av Vietnamkriget så växte en revolution fram i Kambodja då de röda khamererna 1975 tog makten över landet. De tvingade ut stadens befolkning på landsbygden där

Miljoner resor , paradisöar , grottor , wakeboard och sten .
lördag 10 november 2012 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Efter att ha klarat av advance kursen kände vi att det var dags att fortsätta att utforska Filippinerna .  Men det är tydligen lättare sagt än gjort att ta sig runt i detta land . Ska nog sluta upp med att klaga på SJ när de är 30min sena . Här går bussar/båtar/tåg precis när dom vill

Hajar !!
tisdag 30 oktober 2012 - Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Vi har nu klarat advance kursen så nu är vi certifikerade advance Open water diver, det innebär att vi nu får dyka på 30meters djup.   Denna kurs innehöll riktigt häftiga dyk! Första dyket så övade vi olika tester under vattnet som att flyta i en "utmärkt" höjd i vattnet och sitta och

Regn , Moped & Energikick !
söndag 28 oktober 2012 - Panglao, Centrala Visayas, Filippinerna

På plats i Filippinerna har vi mött upp grabbarna efter många timmars väntade på flygplatsen. Vi begav oss från Cebu till den lilla ön Panglao. Det var verkligen lågsäsong så varje gång vi skulle åka någonstans var det fight mellan de lokala vem som skulle få skjutsa oss o.s.v. Vi