Resan till Etna 2013

tisdag 14 maj 2013 - onsdag 19 juni 2013

Detta är min fjärde långresa på Mc. Den första gick till Gibraltar (2010), den andra till Draculas berg i Rumänien (2011), den tredje till Ararat i Turkiet (2012).

I Eisensteins trappsteg
torsdag 16 juni 2016 - Odessa, Odeska, Ukraina

Idag startade vi i värme och dimma, sedan blev det bara värme. De sista tio milen pendlade termometern mellan 29-31 grader och tvingade oss att efterhand lätta på klädseln. Arne t-ex. har bara kört med ett långärmat underställ idag!! Att vi sedan denna dag skulle få köra på JORDENS

Senast aktiv - från Kalix, Norrbottens län, Sverige
En kaka till resan och en svensk i Svenskbyn!
onsdag 15 juni 2016 - Nova Kachovka, Chersonska, Ukraina

Man blir lite tagen av Ukrainarnas vänlighet när hotellvärdinnan i morse kom ut med en "lyckokaka" till Arne och mig innan avfärd. Jag tror aldrig att ngt liknande har inträffat på något Svenskt hotell. Glada i hågen satte vi av i 22 graders värme och sol på de Ukrainska

En vacker Ukrainska
tisdag 14 juni 2016 - Kryvyj Rih, Dnipropetrovska, Ukraina

Först måste jag nog hålla med en av våra följare som påstår att vi blev strålskadade i Tjornobyl. Jag räknar ofta el och Arne har börjat sova längre på morgnarna. I övrigt visar vi inga fler tecken på förvirring eller degeneration! Dagen startade i duggregn på slagfältet i

Senast aktiv - från Kalix, Norrbottens län, Sverige
Örnen har landat "on schedule" ...
torsdag 20 juni 2013 - Kalix, Norrbottens län, Sverige

I går kväll kl 21.30 (Sharp) anlände jag till Potasvirja efter 37 dagars körning, 1292 mil i 17 länder. Den sista etappen blev som vanligt hård,90 mils körning med ett depåstopp i Sundsvall för service i två timmar! Den här resan går inte att sammanfatta, knappt smälta, men det jag

Näst sista etappen avklarad
tisdag 18 juni 2013 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Nyduschad och fräsch som en syrenkvist sitter jag nu i Borlänge hos Birgitta o Lasse efter 59 mils körning genom södra delarna av Sverige. Rutten har gått längs E4 till Jönköping, därefter västra sidan av Vättern, förbi Örebro och Ludvika fram till Borlänge. Allt i ett strålande