Mallorca

fredag 21 september 2012 - fredag 28 september 2012

Hade hoppats på att hitta en billig restresa, helst till Mallorca, men de billigare priserna kom innan vi 100% bestämt att vi skulle resa. Sedan väntade jag för länge och resorna var slut. Två dagar före avresan dök dock två ospecificerade platser upp igen och jag slog till. Även om det inte var så billigt som jag sett tidigare eller hoppats på.

Grotta och s'Arenal
fredag 28 september 2012 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Idag är det dags att åka hem. Vi packade ihop våra saker och som en bonus kunde vi checka in till flyget redan på hotellet. Vi fick våra boardingkort och satte väskorna i en lastbil som körde dem till flygplatsen. Vi insåg att vi inte hunnit med så mycket av det som fanns på hotellet,

Cala Ratjada och Cala Agulla
torsdag 27 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Vädret var inte på vår sida idag, det regnade och var ganska svalt. Vi skyndade inte oss iväg utan kollade väderprognoserna och funderade på vad vi skulle hitta på. Vi hade i alla fall en strand kvar att besöka, Cala Agulla som ligger strax norr om Cala Bona. Enligt prognoserna skulle

Palma
onsdag 26 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Idag körde vi till Palma. Vi ställde bilen i ett parkeringshus och började traska mot centrum. Hamnade först på Placa Major där vi såg en annorluna gatuartist. En man satt fritt uppe i luften med endast armen fastbunden på en stolpe som satt fast på en platta på marken. Vi lyckades inte

Fortsättningen på östkustens vikar
tisdag 25 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Vädret var strålande idag och vi tog fortsättningen av gårdagens strandtur. Första stoppet blev Calo des Moro som inte heller var helt lätt att hitta. Vi körde tillbaka till Llombards för det skulle inte ligga långt därifrån. Men det fanns inga skyltar överhuvudtaget. Vi körde runt på

Badvikar på östkusten
måndag 24 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Idag stod ett gäng stränder på schemat. Jag hade valt ut sydöstra Mallorcas vackraste stränder och först ut var turistorten Cala d'Or, som var betydligt mysigare än jag hade räknat med. Det var väldigt turistigt förstås, men även genuint spanskt och det var många som bodde där, inte