26, Peru - Ecuador

måndag 8 oktober 2012 - onsdag 14 november 2012

Jaha så var det dax igen, årets långresa blir en tur med Rosabussarna (PinkCaravan). Skall bli kul att öppna upp en ny kontingent. Å de tre stora i Peru blir det åxå, upp på 4 500 meters höjd, spännande. Packning å vaxinering har börjat så smått. Intressant är att jag har ännu inte hittat var jag kan köpa de lokala pengarna, man rekomenderar att ta med sig US dollar.

Mera bilder på alla i gruppen
tisdag 27 november 2012 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Hej igen, igen. Sände ju bilder på alla i gruppen till era mailadresser, men det låter som att inte alla kunde öppna bildena, så jag lägger ut dem här på resdagboken. Bilden på Lollo är underbar, ni skulle bara höra henne, hon tolkar Jussi Björling, varje gång jag ser bilden hör jag

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Så var det bilder i fotoalbumet
söndag 18 november 2012 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Resan hem gick bra, så bra nu sådana där lång flygningar kan gå. Lite vridet med sömnen de första dygnen, men efter ett par dagar så blev jag förkyld å så kunde man ju vara riktigt dårli, ikk?? Nå nu har jag degat sedan i Torsdags så i morgon är det vel dags att sluta gnälla. Men

2 st rånad samma dag
söndag 11 november 2012 - Quito, Pichincha, Ecuador

Först "råneriet", vi har varit i Otavalo i två dagar, en fantastisk och genuin stad med många vackra indianer i sin traditionella klädsel och männen med långt hår. Det var Lördagsmarknad i byn, en helt otrolig kommers, alla kan sälja allt å en h-vetes massa folk, spännande. Men

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Hurra, ryggen hänger med!!
fredag 9 november 2012 - Banos, Tungurahua, Ecuador

Dagens övning var "ridning", 2,5 timme på ett trött gammalt ök. Men kul var det, upp mot berget bar det, å vackra vyer på på hem vägen. Det svåraste var att komma av å på hästkraken. Lite generad blir man när en 76 åring å 73 åring bara svingar benen upp å ner. Hupps, stoppa

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Djupt imponerad (kan man vara det ??)
torsdag 8 november 2012 - Banos, Tungurahua, Ecuador

Jo, det kan man. Efter gårdagens långabusstur landade vi i Banos, platsen där bussarna brukar stå, fanns inte mer. Nu tar det nog ett par timmar extra innan vår reseledare finner en lösning på problemet. Tror ni att det var någon av resenärerna som klagade eller gnällde. Nä, det är