Mera bilder på alla i gruppen
tisdag 27 november 2012 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Hej igen, igen. Sände ju bilder på alla i gruppen till era mailadresser, men det låter som att inte alla kunde öppna bildena, så jag lägger ut dem här på resdagboken. Bilden på Lollo är underbar, ni skulle bara höra henne, hon tolkar Jussi Björling, varje gång jag ser bilden hör jag

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Så var det bilder i fotoalbumet
söndag 18 november 2012 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Resan hem gick bra, så bra nu sådana där lång flygningar kan gå. Lite vridet med sömnen de första dygnen, men efter ett par dagar så blev jag förkyld å så kunde man ju vara riktigt dårli, ikk?? Nå nu har jag degat sedan i Torsdags så i morgon är det vel dags att sluta gnälla. Men

2 st rånad samma dag
söndag 11 november 2012 - Quito, Pichincha, Ecuador

Först "råneriet", vi har varit i Otavalo i två dagar, en fantastisk och genuin stad med många vackra indianer i sin traditionella klädsel och männen med långt hår. Det var Lördagsmarknad i byn, en helt otrolig kommers, alla kan sälja allt å en h-vetes massa folk, spännande. Men

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Hurra, ryggen hänger med!!
fredag 9 november 2012 - Banos, Tungurahua, Ecuador

Dagens övning var "ridning", 2,5 timme på ett trött gammalt ök. Men kul var det, upp mot berget bar det, å vackra vyer på på hem vägen. Det svåraste var att komma av å på hästkraken. Lite generad blir man när en 76 åring å 73 åring bara svingar benen upp å ner. Hupps, stoppa

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Djupt imponerad (kan man vara det ??)
torsdag 8 november 2012 - Banos, Tungurahua, Ecuador

Jo, det kan man. Efter gårdagens långabusstur landade vi i Banos, platsen där bussarna brukar stå, fanns inte mer. Nu tar det nog ett par timmar extra innan vår reseledare finner en lösning på problemet. Tror ni att det var någon av resenärerna som klagade eller gnällde. Nä, det är

Nu blev jag förvånad !!
måndag 5 november 2012 - Cuenca, Azuay, Ecuador

Nå, hur var det nu?? Sista natten i Peru blev i Stillahavets sköte, Huaqillas hette staden, något annat hette "raitan-taitan" platsen, med mycket surfing, rocking, å hej vad det går. Lite vilda Thailand, men vattnet var varmt. Ok, så skulle vi in i det fattiga Ecuador, dom måste ju vara

Nu går det undan.
lördag 3 november 2012 - Máncora District, Peru

Hej vad det går, i ett par dagar har vi varit på långfart. För tre dagar sedan körde vi från Lima till Huanchaco, en 12 tim busstur, vilade en dag å igår blev det en 11 tim tur till Manacor i norra Peru. Surfers paradis både här å där. Å vad har vi upplevt på vägen: Massor av Volvo

Första rundan klar.
måndag 29 oktober 2012 - Breña, Lima Region, Peru

Ja så är vi åter i Lima, södra rundan klar, nu bär det norrut mot Ecuador. Igår fick jag den tråkiga nyheten att Peter min brors-son med familj har råkat riktigt illa ut vid den stora olyckan i Malå häromdagen. Jag hoppas på det bästa och tänker på er. Återigen visar det vad livet

Nasca linjerna
söndag 28 oktober 2012 - Nasca, Ica, Peru

En dag med flyg och sol. Tidig start, vi blev hämtade till flyget kl 06:20, efter en hel del registrerande å säk-kontrollerande blev vi lotsade ut till en söt liten flygmaskin. 4 pass å 2 chafförer, bar det iväg. Nascalinjerna är imponerande å nu har jag själv fått fottat dem, kul.

Nu är det högt ner....
fredag 26 oktober 2012 - Nasca, Ica, Peru

Gårdagen blev en lång resdag, 14 timmar inklusive reperation av en buss. Det var "avgasbromsen" som pajade, problem, nä, de fixade Olli å Stickan. Olli bytte en magnatventil som pajat och Stickan fixade Vinkel sliparen som inte funkade. Härligt med händiga killar. Efter en komma fem miljoner