Volontär i Indien

lördag 10 november 2012 - måndag 26 november 2012

Vi är två tjejer som har valt att åka till Goa i Indien för jobba som volontärer under vårt projektarbete i trean på gymnasiet. Vi kommer åka 10 november 2012 och under vår resa kommer vi försöka lägga ut så mycket information som möjligt om vad vi gör under dagarna. / Elin & Josefine

En lång sammanfattning
söndag 9 december 2012 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Att hitta internet i Indien, som fungerade och fanns tillgängligt, var inte alldeles lätt!! Vi har därför inte kunnat uppdatera varje dag som vi ville. Våran resa. Första veckan njöt vi av att få komma in i det indiska livet. Vi bodde i ett hus med massor av andra volontärer, fick

Dag 15 (vår sista dag)
söndag 25 november 2012 - Aldona, Goa, Indien

Idag tog vi bussen till Baga Beach. Första bussen vi skulle ta sket vi i då det var mycket folk på den och tog därför en senare istället (tur det eftersom vi sedan åkte förbi första bussen som vi såg hade varit med i en bilolycka med en tuk-tuk, massa blod och några skadade

Två veckor har gått, dag 14
lördag 24 november 2012 - Aldona, Goa, Indien

Idag åkte vi till stranden och sa hejdå till våra kära vänner, Timmy och Johanna, genom att först umgås på stranden, sedan äta middag och se solnedgången på stranden i Calangutte. De bodde på hotell där i helgen och hinner inte hem förrän vi åkt imorgon. Själv åkte vi hem med

Dag 13 och dagboken blir mindre och mindre
fredag 23 november 2012 - Aldona, Goa, Indien

Dessutom sammanfattningarna av dagarna kortare och kortare. Detta för att vi skriver just innan vi ska sova och inte orkar. Idag var Elin fortfarande dålig, men trots detta åkte vi till slummen efter lunch. Vi åkte och besökte barnhemmet vi egentligen skulle jobba på (ett barnhem för

torsdag 22 november 2012 - Aldona, Goa, Indien

I morse gick vi till affären och köpte tandborstar, tandkrämer, schampo- och tvålflaskor. Vi gjorde 8 små kit där vi la in en sak av vardera hygienartiklar. Vi tänkte att vi skulle ge ut dessa till familjer i slummen. Det är som sagt väldigt billigt här så dessa tio kit blev totalt 10