Transsibiriska, Dumplings, La'ab och Djinge

lördag 2 juni 2012 - tisdag 26 juni 2012

Dag 10-11 - Anton
onsdag 13 juni 2012 - Peking, Kina

Två dagar har passerat sedan senaste gången vi skrev, så fyller igen lite luckor nu i efterhand. Men i vilket fall så efter att vi hade lyckats hitta vårt hotell i förrgår så stack vi ut till Yashow Market och prövade dumplings för första gången, förutom Henry då som tipsade oss om

Dag 9 - Anton
måndag 11 juni 2012 - Peking, Kina

Klockan är 23,18 och vi är nu på vårt hotell i Peking. Det visade sig att Alex var bög och transa, och dessutom pedofil. Men nog om det! Efter att ha spenderat vår sista natt på tåget fick vi uppleva hur man byter ut ryska tågdelar till kinesiska, summeringen var att det tog lång tid.

Dag 8 - Alex
söndag 10 juni 2012 - Ulaanbaatar, Mongoliet

Klockan närmar sig 10 på kvällen och dagen i Djinges land har inte varit allt för händelserik. En halvdrastisk ändring i terrängen gav oss vy över Gobiöknen i ca 12h. Vid dagens första stopp blev det ett 7x7-pass som var något mörbultande. Vid nästa stopp passade vi på att sola lite

Dag 7 - Anton
lördag 9 juni 2012 - Süchbaatar, Selenga, Mongoliet

Klockan är någonting runt tio på kvällen och vi har nu lämnat Ryssland och befinner oss någonstans i Mongoliet. I skrivande stund går tullen igenom våra pass och bagage, eller ja, till en viss del...Först kom det någon militärsnubbe som ville genomsöka vår kupé. Han lyfte på britsen

Dag 6 - Anton
fredag 8 juni 2012 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Klockan är 16.20 lokal tid och vi är tillbaka på tåget sedan igår natt. Vi har nästan börjat betrakta tåget som vårt hem under resans lopp med tanke på hur många timmar vi har spenderat ute på järnvägen. I skrivandes stund har vi rest ca 150 h på Transsibiriska Järnvägen vilket är

Transsibiriska, Dumplings, La'ab och Djinge

0 Bilder 7 Besökta platser 11 Dagböcker