En liten bit av Asien

tisdag 30 oktober 2012 - torsdag 6 december 2012

Det blir en rundresa med sol, bad, storstad, kultur och shopping.

Hemresa
torsdag 6 december 2012 - Peking, Kina

Hejsan! Ja då var hemresan påbörjad. Hörde att det rapporterats om tyfon på Filippinerna, dock inget vi märkte av det var tydligen längre söder ut. Vi tog oss utan bekymmer till Manila. Hade några timmar att spendera så det blev ett shoppingcenter;-) intressant färd med taxi genom stan

Boracay
måndag 3 december 2012 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Jaha o så va vi då på Filippinerna, en liten ö vid namn Boracay. Ett riktigt turistparadis, avslappnad stämning, 30 grader varmt och jag vet att jag tjatar om detta vatten, men klarare vatten än här har jag nog aldrig sett. Ön är kanske 5 km lång och stranden är 4 km, kristallklart

Koh lipe och Langkawi
torsdag 29 november 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Så var vi ju på Koh lipe. En liten paradisö med fantastiska stränder och kristallklart vatten. Tyvärr är hela ön uppbyggd för turister och det är mer svenskar än thailändare där. Men det hindrade inte från att njuta några dagar av sol och bad. Ön är väldigt liten och man går

Tonsai beach
onsdag 21 november 2012 - Ko Tarutao, Satun, Thailand

Hej på er! Ligger som vanligt lite efter med skrivandet här, det är jäktigt att ha semester. Vi flög som sagt in till Krabi, tog oss till Tonsai. En liten strand på en halvö dit det bara går att komma med båt. Det finns inga vägar och endast enklare hostels och några små kiosker att

En härlig vecka på Bali
onsdag 14 november 2012 - Bali, Indonesien

Hejsan! Har nu varit en vecka på Bali. En härlig paradis ön med ett enormt utbud för turister. Vi har bott i Legian, 5 min från Legian stranden, som sitter ihop med det kända stranden på Kuta. En milslång sandstrand med solstolar, surfing, barer, och hundratals försäljare som försöker