Transsibiriska, Dumplings, Lab och Djinge

lördag 2 juni 2012 - tisdag 26 juni 2012

Emil, Henry, Alex och jag åkte Transsibiriska järnvägen genom Ryssland och Mongoliet. Och utöver detta ett besök i Kina och Thailand. Egentligen fortsätter resan längre än datumen ovanför. Men då vårt sista inlägg under resan är daterad 26 juni och dessutom att jag stack redan den 23:e, valde jag därför dessa datum.

Dag 24 - Henry
tisdag 26 juni 2012 - Bangkok, Thailand

Jag och Emil har precis ätit frukost på hotellets restaurang. Alex som är äckligt lat på morgonen orkade inte och missade sin favoritmat, spagetti och köttfärssås. (I framtiden kommer han hitta på ett argument typ att han inte bryr sig, men det gör han). Sen sist jag skrev har det inte

Dag 21 - Henry
lördag 23 juni 2012 - Bangkok, Thailand

Klockan är runt tolv på natten och vi sitter på vårt rum på Kaosan Road. Anton lämnade oss för cirkus fyra timmar sedan och tog en taxi till flygplatsen. Minibussen som körde oss från kuststaden vid Koh Samet till Bangkok släppte av oss på victory monument (ett monument centralt i

Dag 20 - Anton
fredag 22 juni 2012 - Phe, Rayong, Thailand

För tredje gången sitter jag på cafét vid stranden på Koh Samet. Förutom en långpromenad har dagen sett ut som gårdagen. är sliten dock efter att ha kollat på kvartsfinalen i EM igår natt. Det är fredag idag och i princip min sista dag här, imorgon åker jag hem till Sverige. Emil &

Dag 19 - Anton
torsdag 21 juni 2012 - Phe, Rayong, Thailand

Sitter just nu på samma café som igår med resten av gänget. Dagen har varit likadan som föregående dag förutom att vi hyrde jet skis, det var ball. Återstår att se vad som händer ikväll.

Dag 17-18 - Anton
onsdag 20 juni 2012 - Phe, Rayong, Thailand

Sitter ännu en gång på ett strandcafé på Koh Samet, fast nu är Emil och Alex med mig. Henry pratar Skype med Elin. Återigen ligger vi två dagar efter sedan senaste gången vi skrev något, så jag fortsätter där Emil slutade. Dag sjutton kan sammanfattas med att det var ganska skönt att