Volontär i Costa Rica

torsdag 8 november 2012 - måndag 4 februari 2013

Ska åka på min första längre resa, och det på egen hand! Tanken är att jag ska bo 8 veckor i San José i Costa Rica och därefter 4 veckor i Limón på Östkusten. I San José ska jag förs gå en 2 veckor lång spanskakurs. Har läst 4 år spanska men det på grundskolan och gymnasiet så har inte jättemycket kunskap i språket. Därefter blir det volontärarbete på ett äldreboende innan jag fortsätter till Limón för 4 veckor volontärarbete med skadade djur. Ska försöka uppdatera här med jämna mellanrum och hoppas att ni vill ta del av min resa!

Hemma...
söndag 17 mars 2013 - Gotlands län, Sverige

Imorgon har jag varit hemma i Sverige i 6 veckor... Tänkte att jag skulle skriva ett litet avslut för den här resan. Har verkligen varit underbart! Costa Rica är väldigt vackert med sina paradisstränder. Längtar tillbaka! Lite tips för dig som funderar på att åka dit...; Det finns wifi

Nu var det längesen!
söndag 20 januari 2013 - San José, San Pedro, Costa Rica

Nu har det hunnit va både jul och nyår och massa resande sen jag skrev sist. Jul firas nog väldigt olika här beroende på vilken familj man är hos. Min host-familj firade inte mycket alls. Fick lite godare mat och sen på kvällen åt jag glass och spelade Guitar Hero med min "host-bror" och

Tamarindo
tisdag 20 november 2012 - San José, San Pedro, Costa Rica

En härlig helg! Har varit vid Stillahavskusten på ett ställe som heter Tamarindo. Vi var där enbart en och en halv dag men vi han bada, sola, surfa! gå på några pubbar, spela biljard och dansa. En riktigt bra helg! :) Riktigt varmt, nog 35 grader eller mer. Tog oss 6 timmar att ta oss dit

Efter 3 skoldagar
torsdag 15 november 2012 - San José, San Pedro, Costa Rica

¡Holla amigos! Nu har jag snart varit har i en vecka och borjar komma in i det costarikanska live lite iaf. Tre spanskalektioner avklarade och det ar kul for det mesta men ganska svart, men halt klart lattare an att prata med min vardmamma! men det kommer val det med... Bor med tre trevliga

Framme!
söndag 11 november 2012 - San José, San Pedro, Costa Rica

Nu är jag framme i Costa Rica! Resan var lång men gick bra. Har kommit till min familj som jag ska bo hos de första 2 månaderna, trivs redan riktigt bra! Bor 3 andra ungdomar här också så det är riktigt kul. Har varit och sett mig omkring lite idag på egen hand och nu ka jag ta en sväng