Badparadiset Mae Phim, Thailand

torsdag 8 november 2012 - onsdag 21 november 2012

Mae Phim är ett Mecka för fisk- och skaldjursälskare med härliga bad, massage och spännande utflyktsmöjligheter. http://www.cksresor.se/11.lasso?artikel_id=43

19 - 20 november
onsdag 21 november 2012 - Rayong, Rayong, Thailand

19 november Utflykt igen. Först åkte vi igenom ett litet fiskeläge och ut på piren för att få överblick över det och öarna utanför. Dessutom kunde vi ovanför fiskeläget se det hus som Carl-Gustaf och Silvia lånade över ett nyår. Här kunde de gå ostörda och handla bröd m.m. utan

17 - 18 november
måndag 19 november 2012 - Rayong, Rayong, Thailand

17 november Bertil fick sista oljemassagen på morgonen och Barbro valde fotmassage och manikyr. Hos skräddaren var några av Barbros kläder klara och resten ska vara det på måndag liksom Bertils skjortor och byxor. Slappardag med lunch på rummet, yoghurt, ost och mörkt bröd från Poppis

15 - 16 november
lördag 17 november 2012 - Bangkok, Thailand

15 november I dag avstod vi från att åka på heldagsutflykten till Bangkok. Iväg kl. 06.00 och hemkomst kl. 19.00 lät lite för häftigt. Vi tog det lugnt på stranden och åkte till skräddaren på eftermiddagen. Mina byxor var nästan klar men inte skjortorna. Det verkar som att han har tagit

13 - 14 november
onsdag 14 november 2012 - Bangkok, Thailand

13 november Vi tog pendeln på morgonen in till byn och handlade lite förnödenheter. På eftermiddagen åkte gänget till veckomarknaden i Klaeng, ca 25 km bort. Mat, kläder, bildelar, klockor m.m. Guiden Thomas talade om att vi skulle gå fram till andra tvärgatan och sedan in på marknaden.

12 november
måndag 12 november 2012 - Bangkok, Thailand

I natt har det regnat och åskat. Molnigt på förmiddagen. Kl. 13 åkte Bertil på båtutflykten till ön Koh Sameh, ca 30 min bort i Siambukten. När vi var framme fick vi en kort instruktion om hur man snorklar och var bästa stället är. Det var en härlig upplevelse att ligga och flyta och