Den stora tågresan österut

måndag 8 juli 2013 - tisdag 13 augusti 2013

Vi börjar vår resa med släktträff i Estland och sedan vidare till Moskva där börjar självaste tåg resan mot Beijing.

hemma igen
tisdag 13 augusti 2013 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Vi hade lite svårt att sova eftersom vi inte visste om vädret skulle påverka vår hemresa. Vädret hann inte påverka oss utan tyfonen har slagit till mot Hongkong inatt. Tur att vi hann åka iväg. Vi åkte med Areoflot via Moskva och deras flyg är klart bättre än sitt rykte. Personalen

Kommer vi hem?
måndag 12 augusti 2013 - Hongkong, Hongkong

Efter middagen på stan så fick vi information av hotellet att ca 640 km från Hongkong finns en tropisk tyfon. Det är dock fortfarande dock i skrivande stund en klass 1 varning. I övrigt har vi badat en hel del i poolen denna dag och fått lite solbränna på kroppen.

Härlig utsikt+bio
söndag 11 augusti 2013 - Hongkong, Hongkong

Idag tog vi oss snabbt upp till hållplatsen där en spårvagn tar en högt upp i berget ovanför Hongkong. Igår var det ca 3 timmars kö. Idag fick vi vänta i sex minuter :-) Utsikten är underbar och vi tog oss en frukost/lunch medans vi njöt av utsikten. Vi hade bestämt oss för att även i

Bigbus runt hela Hongkong
lördag 10 augusti 2013 - Hongkong, Hongkong

Tog oss en sovmorron och brunch på Starbucks. Efter detta tog vi oss över sundet och hoppade på en av Bigbus bussar. Det var små gränder och husen i Hongkong står väldigt tätt. På gatorna vimlar det av människor. På andra sidan berget ligger en by som heter Stanley. Här finns flera

Hongkong
fredag 9 augusti 2013 - Hongkong, Hongkong

Vi tog oss en liten sovmorron. I Yangshou fick vi en svit men sängen var stenhård. Men vi var så trötta att vi sov gott ändå. Flyget till Hongkong var försenat och när vi kom fram till vårt hotell var det riktigt mörkt ute. Kunde knappt se vår utsikt från rummet. Rummet har hamnutsikt