På en Harley Davidson på Oahu, Hawaii

torsdag 20 december 2012 - fredag 4 januari 2013

En dröm jag haft sedan jag var liten är att någon gång åka till Hawaii och nu kommer den bli uppfylld. Ännu en bock att stryka i min to-do-before-i-die-list. :) Våra senaste resor har gått till USA som vi bara älskar. Åter igen blir det en semester på en HD så varmt välkomna att följa vårt äventyr!

Matporr och våra 3 sista dagar på Hawaii...
torsdag 3 januari 2013 - Honolulu, Hawaii, USA

Hej dagboken! Det är med vemod som jag skriver det sista inlägget i dagboken men det var ÄNNU vemodigare att lämna tillbaka Harleyn idag. Både Ola och jag fällde en tår när vi överlämnade nycklarna och sa hejdå till hojjen. 14 HELT UNDERBARA dagar på hojjen är nu till ända och i

Nyårsafton på Hard Rock Café...
tisdag 1 januari 2013 - Honolulu, Hawaii, USA

Hej dagboken! Nyårsafton blev en lugn och skön dag med dunder och brak på kvällen. Vi började med en liten åktur till shoppincentret Ala Moana sen tillbaka till hotellet för lite sol och bad på eftermiddagen. Vi åt en lätt lunch på Tropics After Beach. Vi gjorde oss i ordning till

Västkusten på Oahu är utforskad...
söndag 30 december 2012 - Honolulu, Hawaii, USA

Hej dagboken! Idag har vi utforskat västkusten. Vi började med en frukost på Starbuck´s där vi stötte på ett par svenskar till. Det var mulet på förmiddagen och det kom en lätt regnskur innan vi for iväg men molnen skingrade sig och det blev en strålande dag framåt lunch. Jag hade

Party, Waikiki Beach och skön tur i Honolulu...
lördag 29 december 2012 - Honolulu, Hawaii, USA

Hej dagboken! Fredagen njöt vi av sol och bad på hotellet och Waikiki Beach, en riktig slappdag med bra bokläsning och vila. Lite shopping hann jag oxå med inne i stan och hittade både sandaler, jeans och några toppar. På kvällen blev det dunder och brak av fyverkeri som de kör varje

Bröllopsdag med vattenfall, vågor och after beach...
torsdag 27 december 2012 - Honolulu, Hawaii, USA

Hej dagboken! Idag är det 5 år sedan vi gifte oss på Mauritius, med anda ord firar vi träbröllop. Tanken var att ta en helikoptertur över Oahu men det var fullbokat så vi får se om vi kan klämma in det en annan dag. Efter en som vanligt god frukost körde vi genom landsbygden upp till