Australien

söndag 9 december 2012 - tisdag 8 januari 2013

Efter många månaders längtan sitter vi nu på tåget ner till Kastrup. Eftersom de varnar för snöoväder valde vi att ta ett tidigare tåg. Nu bär det iväg till Australien, via London och Singapore. Vi har några timmar på resande fot framför oss innan vi landar i Sydney.

Johannas födelsedag

Vi börjar dagen med att sjunga och gratulera Johanna. Hon fick frukost på sängen eller rättare sagt madrassen som hon och Scott sover på. Efter det att vi alla ätit bakar jag och Annelie så att mjölet ryker. Robin är med och bakar muffins. Med 40 gäster går det åt en hel del. Därefter

Shoppingdag

Vi åkte iväg tillsammans med Erik för att köpa presenter till Johanna på ett stort köpcenter i närheten. Vi visste vad vi hon önskade sig så ett trådlöst tangentbord gick snabbt att köpa. Sen gick vi runt med Erik i några affärer. Killarna tröttnade ganska snabbt så Olle körde

Badade i floden

Lite dagen efter för några av oss, så vi tog det lugnt. På eftermiddagen körde vi till floden för att bada eftersom vädret var väldigt varmt. Vi tog Carlie med oss som också var väldigt varm. Han älskade och bada och leka med bollen som vi kastade. att vada i en flod var en ny

Nyårsafton - Bromölla
måndag 31 december 2012 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Hej Olssonsiaustralien! Morfar Rune har idag nyårsafton suttit och läst igenom alla era resdagboksberättelser ifrån de intressanta platserna som ni besökt och upplevt. Trevliga berättelser, som gör att jag i min fantasi kan föreställa mig hur ni har det på dessa för oss skåningar

Nyårsafton
måndag 31 december 2012 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Eftersom vi inte visste var vi skulle spendera nyår så fanns det inget planerat. Annelie och Gary hade blivit bjudna på middag och vi fick följa med, men det var inte för barn så därför bestämde vi oss för att stanna hemma och kocka själva. Så mycket av dagen gick åt att handla mat och