Ridtur och hemresedags
lördag 12 januari 2013 - Tambor Beach, Puntarenas, Costa Rica

Igår var det dags för våra sista aktiviteter i det här underbara landet. Jag skulle ut på ridtur och Pelle skulle åka fyrhjuling var det tänkt. Efter en av våra tidigare frukostar under tiden på vårt slappar-hotell (redan kl 7, precis när de öppnade) stod vi klara i receptionen, rustade

Torrsnorkling
torsdag 10 januari 2013 - Tambor Beach, Puntarenas, Costa Rica

Så har snart två av tre hela dagar gått på vårt stora turisthotell. Det är som sagt ett all inclusive hotell där allt ingår. Mat, dryck, sprit och en hel del därtill. Ett ganska stort poolområde med en wetbar där de pumpar alla hits från 90-talet i en ljudnivå där man måste skrika

Kaffe och höga höjder
tisdag 8 januari 2013 - Tambor Beach, Puntarenas, Costa Rica

Vi lämnade vulkanen Arenal bakom oss och beger oss upp bland bergen och molnregnskogen i Monteverde. Väl där checkade vi in på ett fantastiskt fint hotell med utsikt ända till stilla havet! På eftermiddagen gjorde vi ett besök på ett kaffeplantage där vi fick följa hela processen från

Vattenfall och hängbroar
lördag 5 januari 2013 - Fortuna, Guanacaste, Costa Rica

Idag har vi varit på en otrolig heldagsutflykt för att se lite av det som området kring vulkanen Arenal har att erbjuda. Vi hämtades upp klockan 8 för avfärd mot ett vattenfall vid foten av vulkanen. Efter att ha skuttat, klättrat och gått ned för 444 trappsteg (inte för att vi räknade,

Rafting!
fredag 4 januari 2013 - Fortuna, Guanacaste, Costa Rica

Efter en mycket trevlig kväll på en lokal restaurang med alla 49 i gruppen bäddade vi ner oss mycket senare än de föregående kvällarna, säkert hann klockan bli halv elva! Idag stod det rafting på schemat så efter frukosten kom en liten buss och hämtade upp oss. Efter dryga två timmar

Från regnskog till vulkan
torsdag 3 januari 2013 - Fortuna, Guanacaste, Costa Rica

Idag vaknade vi, efter vår första sovmorgon, till fantastiskt väder. Redan på vägen till frukost hade vi fått se en sengångare (de förtjänar sitt namn, den har suttit på samma ställe sen vi kom) och en vrålapa med en liten unge. Vid frukost ökade vi på djurskådandet med en

Ankomst och nyårsfirande
onsdag 2 januari 2013 - Tortuguero, Limón, Costa Rica

Efter många timmars väntan i Newark kunde vi flyga vidare mot (rätt) San José. En något skumpig resa som inte blev bättre av trötta kroppar och knoppar. Väl framme åkte vi till vårt hotell och somnade på en gång. Dag 1 Kl 6.30 lämnade vi huvudstaden bakom oss i buss för att åka

Första etappen avklarad!
söndag 30 december 2012 - Newark, New Jersey, USA

Efter tidig uppsittning redan kl 02.00 begav vi oss mot Arlanda för att äntligen ta oss över Atlanten till varmare breddgrader. Med lite sömn i kroppen blev de åtta timmarna lite extra sega men med bra filmutbud och god mat för att vara på ett flygplan gick det ändå helt ok. Pelle insåg

Redan packade!
torsdag 27 december 2012 - Motala N, Östergötlands län, Sverige

Väskorna är packade och klara. Nästan i alla fall. En tur till Lkpg för att köpa det sista innan det är dags att åka mot Arlanda! Flyget ska lyfta 9.30 men på nyheterna pratade de om vintersporter i USA där 40cm snö kan falla i nordöstra delarna så vi får väl se hur Newark mår när