Peru/ecuador

tisdag 8 januari 2013 - tisdag 19 februari 2013

Start i Lima (Peru), landar 06:30 lokal tid den nionde januari. 21:e januari börjar vi knata inkaleden och ska vara vid Machu Pichu den 24:e hoppas vi! Vi går med Wayki trekk och bor i Cuzco några dagar inför. Flyger hem från Quito (Ecuador) 19 februari och beräknas landa i Göteborg 20 januari 19:50 lokal tid. Obs Andrea flyger som "Lena Johansson" eftersom namnet Lena står först i passet och vi vill undvika krångliga tulldiskussioner på spanska.

Hacker på Heathrow
onsdag 20 februari 2013 -

Tycks ha lyckats lura till mig lite gratis surf här på Heathrow där vi ännu har två timmar väntan kvar till flyget hem till Göteborg. Gårdagen spenderade vi i Miami. Hade nio timmar byte så vi tog taxi från flygplatsen till South beach där vi vandrade på stranden (låg jätte många

Koll i Quito
måndag 18 februari 2013 - Quito, Pichincha, Ecuador

Phu! Jag vill härmed annonsera att vi båda överlevde bussresan till Quito! Den kvalar lät in på topp tre värsta kollektivtrafikresor jag varit med om! (SJ ligger givetvis och blockar första och andra plats). Nio timmar på vägar som knappt kan ha varit vägar, (vi kanske körde strax

Avfärd mot Quito
måndag 18 februari 2013 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Har varit en lugn dag. Lagade frukost, smarrig äggröra och chorizo. Utforskade stranden, satt på stranden och läste, åt och, och satt på stranden. Just nu är vi på hotellet och om mindre än en timma sätter vi oss på bussen till Quito där vi spenderar vår sista dag i Sydamerika. Helt

Puerto lopez!
lördag 16 februari 2013 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Vi har precis checkat in på Hostel maxima i Puerto Lopez, ett ställe vi blev rekommenderade när vi var i Mancora. Uppfyller alla förväntningar och kostar bara en tredjedel av vad boendet i Montanita gjorde (18 istället för 60 dollar). Gårdagen spenderade Andrea på hotellrummet i

Dykning!
onsdag 13 februari 2013 - Montañita, Santa Elena, Ecuador

(Detta inlägg skrevs igår, onsdag, men pga problem med resdagboken lyckades jag publicera först idag, torsdag). Idag kom vi iväg och dök! Två dyk blev det. Som helt ny på det hela får jag erkänna att det gav mersmak. Det var jag, Andrea och vår instruktör (Shelly) som åkte ut med