Teneriffa, Puerto de la Cruz

söndag 24 mars 2013 - söndag 31 mars 2013

Detta har jag längtat efter så länge - tänk att vintern är så lång!! Det här blir ett riktigt äventyr, från början till slut!!

El Teide, sol och shopping.
lördag 30 mars 2013 - Puerto de la Cruz, Kanarieöarna, Spanien

Hej igen! Påskkärringarna drar till Blåkulla på skärtosrdagen men jag och Monica vi tog en TITZA buss (nr 348)till Teide. Vi blev så glada när vi upptäckte att kabinbanan var igång. Tyvärr hade inte Monica något tillstånd för att gå de sista 200 meterna upp till toppen. Jag började

Massage, strandpromenad och LORO PARQUE
torsdag 28 mars 2013 - Puerto de la Cruz, Kanarieöarna, Spanien

Hej igen! Så var det dags för ännu en berättelse om livet på resande fot. Igår morse(tisdag)gick jag till en massör (Matthias Hernandez) alldeles invid hotellet Florida Plaza. 30 minuters massage för 25 Euro, det var värt varenda öre och kan varmt rekommenderas. Efter detta tog jag en

Senast aktiv - från Avesta, Dalarnas län, Sverige
Uppe med tuppen och gatsopare
måndag 25 mars 2013 - Puerto de la Cruz, Kanarieöarna, Spanien

Vanan trogen vaknar jag runt 05:00, så även denna dag :-) Gick ut och tog en riktig långpromenad och möttes av galande tuppar, fågelkvitter och sjungande gatsopare. Jag loggade min första cach i närheten av Loro Parque, en fantastisk djurpark med papegojor, pingviner, gorillor och

Installerad på hotellet
söndag 24 mars 2013 - Puerto de la Cruz, Kanarieöarna, Spanien

Hej svejs! Ja nu är jag installerad på hotellet. Det har varit en lång dag så nu ska det bli fantastiskt gott med middag. I morgon väntar en byvandring, med mitt lokalsinne så är det en nödvändighet. Kram på er alla nära och kära.

Tips mottages tacksamt
onsdag 13 februari 2013 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Hej på er alla resvana och resglada människor. Jag åker till Teneriffa i slutet av Mars och tar gärna emot tips på sevärdheter,(djur, natur och byggnader)och fina restauranger och annat som är värt att besöka. Ett besök på Teides topp är självklart, jag har t o m skaffat tillstånd