Thailand-Laos-Vietnam 2013

lördag 2 mars 2013 - måndag 1 april 2013

Har tänkt göra en rundresa några veckor , framför allt i Laos & Vietnam, med ett stopp i Thailand några dagar. Därför har jag kollat runt på en lämplig rutt sedan årsskiftet och nu börjar de flesta delar falla på plats. Finns så himla mycket intressant att se i dessa länder och värmen får man ju på köpet.

April, april ........

Hemma igen efter en låååååång men fantastisk resa. Tror jag sett och upplevt mer på 4 veckor än vad en del gör på flera år, eller ett helt liv. Fryser förståss, skillnaden i temperatur är ju runt 40-45 grader utomhus....Så nu är det dags att sortera alla intryck. Tyvärr finns snö

PVfantasten
Another lazy day in the shadow on the beach...+ Zlatan fans...
onsdag 27 mars 2013 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Idag kom en fiskare seglande forbi i en "plasttunna" som verkar fungera alldeles utmarkt som farkost. Han fiskade troligen krabbor och smafisk. Som synes pa bilden ser det ut som avgasror men det ar nog nagot annat, bak pa baten.. Traffade en kille pa beachen som gillar fotboll och speciellt

Myggor o solsveda
måndag 25 mars 2013 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Idag ska jag inte titta mig i spegeln.Jag kan inte springa ifran ifran myggorna langre, de soker sig till mina ben. Dessutom har solen hoppat pa mig. Samma farg i ansiktet som Vietnams flagga, bara stjarnan som fattas.Vattnet i havet ar lika varmt som i badkaret, sa ikvall ska jag forsoka hitta

Duong dong, Phu Quoc
lördag 23 mars 2013 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Idag: 31 grad varmt i skuggan, 47 i solen och 29 i vattnet i havet. Nar man badar pa kvallen kanns havet mycket varmare an i luften, man tror inte det ar sant. Det finns fantastisk seafood som ar riktig frasch och oooootroligt goda frukter av alla de slag. Solnedgangarna ar mycket vackra vid havet.

Med propellerplan till Phu Quoc Island
fredag 22 mars 2013 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Efter en flight med ett litet propellerplan har resan nu gatt till paradison Phu Quoc. Det ar stralande sol och fina strander, sa det gar ingen nod pa mig. Det jag funderar over ar hur idiotiska en del passagerare ar. Nar vi flog over till on kom det flera sms till en massa mobiler som inte var

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!