Favorit i repris.

onsdag 16 januari 2013 - söndag 3 februari 2013

Återigen, Sydafrika står på biljetten. Samma gäng som sist vi var iväg, Våra vänner tillika grannar Lars och Tori och jag och Janne. Vi landar i Kapstaden på torsdag eftermiddag och har bokat första natten i Riebeek Kasteel. Sedan bär det av norrut till Paternoster där vi denna gång har bokat 2 nätter hos den fantastiske kocken/värden Arnold. Några guldkorn från föregående resor kommer det att bli, fö så ska vi söka lite nya vägar och upplevelser. Sista tre nätterna blir i Camps Bay utanför Kapstaden, förhoppningsvis inkluderar detta lite solbränna. Vi håller tummarna att resan ska går bra och skriv gärna på vår sida.

Hemma igen.
onsdag 6 februari 2013 - Skellefteå V, Västerbottens län, Sverige

Svårt att komma in på min sida här på resdagboken gjorde att jag till slut gav upp. Fick bara in en bild, tro inte att jag har försökt.... Sista dagarna bodde vi ute i Camps Bay och bara slappade, bilen återlämnades hel och vi har inte haft några som helst problem under resan. Här kommer

Snö?!
tisdag 29 januari 2013 - Hermanus, Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det snöar!!! Aska över oss, stor brand tvärsöver havsbukten gör himlen grå. Stora sotflagor landar i poolen. En härlig dag i Franschoek med lite shopping och en god lunchsallad. Lågor slog upp på bergskanten där, vi frågade och elden hade då spridit dig ner mot Paarl. när vi passerade

Lejon och kanoter.
lördag 26 januari 2013 - Mosselbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Ligger i sängen och ser ut över Indiska Oceanen.Igår hade vi en mulen dag, 24 grader och vi bestämde oss för att göra lite utflykter. Wilderness Nationalpark : paddlade kanot i 2 timmar inkl. lunchstopp( medhavda mackor). Sedan åkte vi till ett ställe där vi fick vandra med lejon i ca 1

Robertson - Dana Bay
torsdag 24 januari 2013 - Mosselbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Ziplines ihar gett oss ömma magmuskler. I förrgår landade vi i Robertson och fick oss ett spartansk boende i en 2 rums trästuga nere vid en "river" där vi badade i sötvatten. Hela stugan kostade 400:- natten. Idag ett fantastiskt boende, nybyggt lyxigt med pool och stor kaktusträdgård.

Tulbaugh
måndag 21 januari 2013 - Ceres, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

En underbar middag igar igen. Vi finns nu pa en vingard som heter Rijk's, ett femstjarnigt stalle. Pool nedanfor det gigantiska rummet. Vi hade tankt hyra en selfservice cottage men dom stugorna var under uppfraschning sa det fick bli hotellrum(typ radhus). Fa se om vi stannar en natt till. Har nu