Kildies världsresa!

tisdag 22 januari 2013 - lördag 16 februari 2013

Det här är Kellie och Tindras världsresa. Vi kommer resa till Bl.a Tunisien, Uzbekistan och Honduras. OBS! Vi reser ej på riktigt utan detta är ett skolprojekt, men vi försöker göra det så verkligt så möjligt.

Hemma igen
fredag 15 februari 2013 - Malmö, Skåne län, Sverige

Hej allihopa! Förlåt att vi inte har lagt upp något nu på hemvägen men resdagboken har strulat och vi kunde inte lägga upp några inlägg. Iallafall åkte vi hem klockan halv 5 (svensk tid) och var framme på Kastrup klockan halv två (svensk tid)nästa dag. Då stack vi direkt till tivoli

Zoologico de Cali
måndag 11 februari 2013 - Cali, Valle del Cauca, Colombia

Hej igen! Igentligen skulle vi åkt hem idag men vi bestämde oss i sista sekunden att vi ville stanna en extra natt. Iallafall så va vi på Zoologico de Cali igår, ett till zoo eftersom vi älskar djur! Det var väldigt billigt att komma in där 82 kr för oss båda. Vi såg en massa djur och

Sista resmålet!
lördag 9 februari 2013 - Cali, Valle del Cauca, Colombia

Hej allihopa! Nu är vi framme på sista resmålet Cali, Colombia. Vi stannar även här i två nätter innan vi åker hem till tråkiga Sverige. :( Det är helt okej väder just nu men enligt prognosen kommer det att regna både söndag och måndag. Vi får väl njuta av vädret idag istället.

La Tigra National Park
fredag 8 februari 2013 - Comayaguela, Tegucigalpa, Francisco Morazán, Honduras

Hej igen! Nu är klockan halv elva här och vi ska snart ta bussen till La Tigra National Park. Vi håller i skrivande stund på att packa ner lunch och mellanmål till resan. Det kommer behövas ganska mycket vatten i denna värmen! Stekande sol idag igen, inga moln och ingen blåst. Men +23

Varma Tegucigalpa!
torsdag 7 februari 2013 - Comayaguela, Tegucigalpa, Francisco Morazán, Honduras

Vi har varit i Honduras i fyra timmar nu ganska exakt. Klockan är två på eftermiddagen medans klockan är tre på eftermiddagen i Washington. Jag tror klockan är nio på kvällen i Sverige. Det är iallafall varmt och soligt. Cirka +26 grader och stekande sol, inte ett moln i sikte. Imorgon