Vinterresa till Dominikanska republiken

torsdag 24 januari 2013 - fredag 15 februari 2013

Ja, då var det dags att packa väskorna och se sig om i världen igen. Ni kanske vill följa med? I vilket fall så tänkte vi erbjuda er att följa med via resdagboken. På torsdag förmiddag åker vi väster ut till Dominikanska republiken. Det känns som om det kommer bli en ovanligt bekväm resa då vi ska bo på "all-inclusive" hotell. Är vi sugna på mat så kan vi få det oavsett tid på dygnet ;) Kanske sista gången ni ser oss så här "vältränade". Liv ser fram emot att åka på semester. Hon ska packa badkläder, badboll och vantar (!). Oklart vad hon ska använda vantarna till, men kanske svårt att tänka sig att det är varmt och man kan vara utan när det är så kallt ute just nu. Vi hörs! Hoppas som sagt att ni är med!

Tiden går fort
onsdag 6 februari 2013 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

I morgon är vår sista dag på hotellet i San Juan innan vi flyttar vidare till ett hotell i Cabarete. Känns lite tråkigt att det redan gått två veckor, men samtidigt så blir det skönt att få se något annat också. Det är bekvämt att bara hämta dricka eller mat när man helst vill och

Valspaning

Vi har varit uppe i ottan i dag. Buss genom ett nyvaknat land, frukost på en tveksam vägkrog och så småningom kom vi fram till Samana. En ö i nordost. Hela busslasset vidare till båten och så ut på vattnet. Först hände ingenting, sedan hände ingenting, sedan var det någon som såg

Fredagsmys
lördag 2 februari 2013 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vi har haft en fantastisk dag! Kanonväder hela dagen (inga regnskurar! Snart börjar det synas att vi varit i solen ;) Det här är inte vår mest äventyrliga resa hittils, men väldigt avkopplande så här långt. Behövs nästan en vecka för att bara koppla bort det vanliga livet och njuta av

Sol bad och skurar

En vecka har nu gått på vår semester. Summa summarum har det varit kanon. Varmt och skönt är det och vi längtar inte hem. DR är, har vi insett, Canadensarnas Mallis och det finns en hel drös av dem. De utnyttjar all inclusiven till fullo där de springer runt med sina Bubba Kegs var de än

Vinterresa till Dominikanska republiken

10 Bilder 3 Besökta platser 4 Dagböcker