Texas - Kimman

fredag 22 februari 2013 - onsdag 6 mars 2013

Flyger från Arlanda den 22/2 kl 10.20 tillsammans med Petra & Hannes. Mellanlandar i Chicago 19.30 svensk tid och åker vidare därifrån till San Antonio 21.50. Framme i San Antonio 0.50 svensk tid den 23/2 och klockan är då 17.45 den 22/2 i Texas. Åker tillbaka 5/3 från San Antonio kl 7.30. Mellanlandar i Chicago 10.10. Får vänta där i 6.25 timme vilket innebär att vi åker mot Sverige 16.35 amerikansk tid. Landar på Arlanda efter knappt 8,5 timme 7.50 svensk tid den 6/3. Fortsätter min resa och åker från Arlanda till Nynäshamn och möter Limone och Maximilian som tar morgonbåten dit. Åker till Nicksta camping och installerar oss i stugbyn och förbereder för kvällen då Ted & Nea kommer tillsammans med Jonas, Johanna, Louise och Elionora med kvällsbåten. 7 mars firas Ted hela dagen... Den 8/3 åker gotlänningarna med båten hem på fm och mams tar buss/pendel och buss till Bromma för att åka hem till Lund över helgen, innan vardagen tar över igen...

Firande av Ted´s trettioårsdag!!!
lördag 9 mars 2013 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Tidig morgon med småbarn i huset och lika tidigt i huset brevid :- ) Gemensam frukost och därefter utdelning av mina ”presenter” köpta i Texas, något till alla. Tog sedan en promenad till affären för att införskaffa lunch, tårta och lite gottis till kvällen. En liten stund i

Förflyttning San Antonio - Nynäshamn

Konstigt att det är så svårt att sova när man vet att man ska upp tidigt!! Klockan ringe 4.45 och då var det dags att packa ner det sista och äta frukost. Jay körde oss till flyget och vi kunde checka in bagaget hela vägen hem. Det sista innebar övervikt för mig – 98 dollar om jag

Senast aktiv - från Sverige
Det börjar dra ihop sig för att åka mot Sverige igen!!
måndag 4 mars 2013 - San Antonio, Texas, USA

Petra och jag har pratat om att det skulle kännas schysst att göra något för Jay för att vi bor hos honom. Vi har kommit fram till att han nog skulle uppskatta en ordentlig städning. Sagt och gjort, idag ”skickade” vi iväg Jay och Hannes på bio för att få städa själva i ”lugn och

Six Flags i San Antonio
lördag 2 mars 2013 - San Antonio, Texas, USA

Fel på resedagboken. Har försökt publicera mitt inlägg i över ett dygn men försöker igen då :- ) Min och Petras morgonrutin är numera att vi går iväg på en timmes promenad när vi vaknar, skönt. Konstaterar att vi fortfarande reagerar när vi möter andra som promenerar/springer och

Kultur i Austin
fredag 1 mars 2013 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Igår bar det av mot Austin för lite kultur. Trafiken är bitvis häktisk och det är många broar och körfelt att välja mellan. Precis som hemma i Skåne ligger bilarna i arslet på varandra och jag tvivlar på att någon skulle hinna bromsa i tid om det skulle bli skarpt läge. Passerar en