Påskön, Chile

söndag 3 februari 2013 - söndag 17 februari 2013

Firar Olles 50 årsdag med en resa till Påskön och Chile. Åker med Kontikiresor.

Hemresa
lördag 16 februari 2013 - Puerto Varas, Región de Los Lagos, Chile

Efter en god frukost tar vi ett bad i bassängen på 7:e vän. Varmt och gott vatten och vacker utsikt! Bastun har också fönster. Piscosour som avslutning. Gott! Svårt att betala i dollares...Bussen hämtar vid 12. Hemma imorgon kl 23?

Chiloe'
fredag 15 februari 2013 - Puerto Varas, Región de Los Lagos, Chile

Fre 15/2. Idag åker vi halv tio. Åker till Pargua och tar färjan över till Characaosundet till ön Chiloe', 18 mil lång och 5 mil bred. Ön är känd för sina många träkyrkor, några är med på UNESCO:s världsarvslista. Vid Ancud ser vi fortet San Antonio, byggt i slutet på 1700-talet,

Sjödistrikten
torsdag 14 februari 2013 - Puerto Varas, Región de Los Lagos, Chile

Tors 14/2. Fin frukost med sjöutsikt. Regn idag så sikten är dålig. Idag får vi användning för våra regnponchos till annat än sittunderlag. Guiden kommer vid nio. Färden går till nationalparken Vicente Perez Rosales. Första stoppet är vid Lago Todos los Santos. Turkos kristallklart

Resdag till sjödistrikten.
onsdag 13 februari 2013 - Puerto Varas, Región de Los Lagos, Chile

Ons 13/2. Vi hinner sova ett par timmar innan klockan ringer vid fem. Sockerkaka och vattenmelon till frukost!? Klockan sex kör bussen till flygplatsen. Planet går i tid och det gör även anslutningen i Santiago till Puerto Montt. Sover mycket på planet för att ta igen nattsuddet. Bara en

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Sista dagen på Påskön, vilken final!
tisdag 12 februari 2013 - Hanga Roa, Región de Valparaíso, Chile

Tis 12/2. Idag fyller Mikael 40år. Vi har champagnen i vår kyl. Den var kall trots allt! Efter frukost ner på byn för shopping. Börjar hos en hantverkare nära LAN-kontoret. Vilket hantverk! Fortsätter ner till de två stora marknaderna. Jag hittar den kvinnliga moaien som finns på British