Japanskalektioner, upptäcka öar och finbesök
söndag 14 april 2013 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Hej! Finbesök I fredags kom mina vänner Elin och Markus på besök hit till Nagasaki. De hade rest runt i Japan i drygt två veckor och passerade Nagasaki fredag till söndag. Det var väldigt overkligt men förstås mycket trevligt att träffa dem. Japanska Nu har det gått en vecka av min

Sakura, sakura, sakura
fredag 29 mars 2013 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Hej! Stort tack för mailen jag fått. Det är jättekul att få höra hur ni har det där hemma. Nu har jag varit i Japan i fem veckor. Jag har det bra och livet här är rätt enkelt. Det är vår och körsbärsträden blommar för fullt så fotoalbumet har nu svämmats över av bilder på

Månen ler mot mig
fredag 15 mars 2013 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Hej! Så är det fredagskväll igen, och jag har nu varit i Japan i tre veckor. När jag mycket trött och hungrig gick ut från labbet vid åttatiden ikväll såg jag månen för fösta gången. Den log mot mig så då blev jag glad =). Sen kom jag hem till korridorsköket och där höll min

Det går bra nu :)
fredag 8 mars 2013 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Hej! Nu har jag varit i Nagasaki en vecka men det känns som mycket längre. Det har gått förvånansvärt lätt att komma in i rutinerna här. Kanske mycket tack vare att Pedro och hans fru Marília har gett mig en hel del tips och hjälp. Jag jobbar mycket så det har hittills inte funnit tid

Första dagen i Japan
fredag 1 mars 2013 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Hej! Nu har jag kommit iordning i mitt lilla rum och även på kontoret. Resan gick jättebra! Jag hann bli lite nervös när jag insåg att min telefon inte fungerar i Japan och att det enda jag visste om hur jag skulle hitta till mitt boende var att Pedro skulle möta mig på busshållplatsen.