Asien 3013

måndag 11 mars 2013 - onsdag 10 april 2013

Erik Tea Iris Karro och Jonas reser runt i Thailand Malaysia och Singapore

Kuala Lumpur - The end

Hej Alla, Nu har vi varit ett par dagar i Kuala Lumpur. Vi mötte upp familjen Skölderud vid Twin Towers för där finns en härlig park med möjlighet för barnen att bada samt en stor lekplats där de kan springa av sig. Av någon konstig anledning är detta inget som lockar några av de ca 4

Singapore

Hej Alla, Nu har vi spenderat 3 dagar i Singapore. Dessa dagar kan sammanfattas som intensiva och extremt roliga. Vi kom dit på måndagen och redan på kvällen styrde vi kosan mot Singapore Nightsafari. Vi tänkte ta direktbussen dit men hittade inte hållplatsen eftersom den inte var utsatt. Vi

Perhentian Islands - Singapore
onsdag 3 april 2013 - Singapore, Singapore

Hej Alla, På lördagen tog vi och familjen Skölderud och bokade en båt som tog oss runt på lite ölika öar och stränder. Vi började på Rawa som är en lite ögrupp bestående av 3 öar och som ligger ca 15 minuter från "vår" strand. Karro, Tea och Iris, Linda, Alice och Selma blev

Perhentian Islands 2
fredag 29 mars 2013 - Kuala Besut, Terengganu, Malaysia

Hej Alla, Nu har det gått ett par dagar på Perhentian och i njuter för fullt. i fördrier dagarna med att snorkla efter fisk och koraller från stranden och det är helt underbart. Barnen njuter a strandhäng och de bygger upp små hus på klipporna av stenar och koraller de hittar på

Ao Nang Thailand - Perhentian Islands Malaysia
torsdag 28 mars 2013 - Kuala Besut, Terengganu, Malaysia

Hej Alla, På fredagen började vi med frukost hos Wassin. Ekbergs körde banapankaka igen vilket blivit lite av en tradition för dem...mycket gott. Jag talade med Gay som är Wassins allt i allo om hur vi skulle göra med betalningen av Ekbergs bungalow och så skulle jag beställa en taxi till