Kroatien - what else

lördag 10 augusti 2013 - lördag 31 augusti 2013

Som vanligt på vår sommarsemester - Kroatien.

Åska
torsdag 29 augusti 2013 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Så sitter vi här på torsdagskvällen i Supetar. 2 nätter har vi varit här, 2 kvar innan flyget hem går på lördag förmiddag. Här är naturligtvis det mesta sig likt. Madame tog emot oss med öppna armar och en flaska Prosek. Den sistnämnda ska med hem likt varje år. Det vi fick att

Mat och åter mat
onsdag 21 augusti 2013 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Onsdag sen eftermiddag efter en dag vid stranden. Igår höll vi på att äta ihjäl oss. Mer om det sen. I Omis kastades det av vår hyresfamilj vin och sprit över oss i ett tempo som hade glatt en alkoholist. I Bol är man mer inne på att vi ska äta oss upp mot 0,1 ton. Några kilo tomater,

Bol då
fredag 16 augusti 2013 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Igår lämnade vi Omis. Tidigare år har vi tagit en utflyktsbåt, betalat halva priset eftersom vi inte ska med tillbaka, och varit framme i Bol strax innan lunch. I år var det så mycket turister att de på båten förklarade att vi var tvungna att betala fullt pris, närmare 500 kronor

Mobil
måndag 12 augusti 2013 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Detta skrivs på mobilen. Så ta det som ett hot, eller snarare som ett löfte: detta blir kort. Vi är i Omis. Bor på samma ställe som ifjor, d v s på Apartmani Marta. En liten men funktionell lägenhet. De som förestår den är väldigt generösa. När vi anlände dök ett fat med något

I morgon
fredag 9 augusti 2013 - Varberg, Hallands län, Sverige

I morgon klockan 6.55 lyfter planet (är det tänkt i alla fall, kanske är bäst att tillägga) från Landvetter. Runt 9.30 landar vi i Split (är det tänkt i alla fall, kanske är bäst att tillägga). Sedan väntar tre veckors semester med start i Omis, med slut i Supetar och däremellan Bol.