Indien och Goa med Evelina i 2 v.

lördag 20 april 2013 - söndag 5 maj 2013

Reser till Goa, Indien den 20 april och ska stanna i 2 v. Ska också resa till Bangalore och hälsa på Irén, en fd arbetskamrat över 2 dagar. Hoppas på sol, värme, bad och att få se en hel del spännande tillsammans med Evelina, min äldsta dotter.

Hemresan
söndag 5 maj 2013 - Betalbatim, Goa, Indien

Nu är vi tillbaka i Sverige igen efter en resa på ca 24 timmar. Vi gick upp halv åtta igår, lördag och åt våran vanliga frukost. Kocken som står och steker omeletter behöver bara se oss så vet han vad vi vill ha och börjar göra var sin omelett. Sen hade vi tagit med våra saker så det

Promenera-på-stranden-dag
fredag 3 maj 2013 - Betalbatim, Goa, Indien

Sista dagen här i Goa innan hemresan :( Hur använder man den dagen bäst? Jo tillbringar dagen på stranden! Efter frukosten så gick vi ner på stranden och tog en handduk med oss. Traskade sen in till Colva vilket tog ca 20 minuter. Skulle ta ut lite pengar. Traskade sen tillbaka till vår

Moppedag idag igen
torsdag 2 maj 2013 - Betalbatim, Goa, Indien

Ja, nu börjar vår resa ta slut. Inte långt kvar. Vi hade ju kvar moppen idag också och efter att vi ätit frukost och tvättat lite kläder så begav vi oss ut i trafiken. Körde först in till Colva och tog ut lite pengar. Sen körde vi in till Margao och parkerade invid fiskmarknaden. Gick

Vi tar moppen ner till Palolem Beach
onsdag 1 maj 2013 - Betalbatim, Goa, Indien

Idag är det röd dag för många arbetare här också. Vi gick ner till receptionen efter frukosten och bokade en moppe igen. Åkte härifrån ca 10:00 och tänkte ta vägen utefter kusten ner. Har ju ingen riktig karta utan lite har det blivit på känn. Körde i alla fall ner så vi fick ta en

Besök i Bangalore sö 28 - ti 30 april
tisdag 30 april 2013 - Betalbatim, Goa, Indien

Nu har vi kommit tillbaka till Goa igen efter tre händelserika dagar hos Irén och Håkan i Bangalore. Söndag 28 april Vi hade bokat en taxi från hotellet kl 01:30 så det blev inte mycket sömn den natten. Hade ju checkat in on-line men man måste ändå få nytt boardingkort på