Släkt- och studiebesök i Spanien

fredag 26 april 2013 - torsdag 2 maj 2013

En tripp till Spanien för att hälsa på moster och kusiner med familj i Torremolinos och för att kolla in Fuengirola och svenska skolan där.

1 maj
onsdag 1 maj 2013 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Idag var det jättefint väder! Tog tåget till Montemar och parque la bateria, mycket folk där denna lediga dag! Elis lekte i lekparken och fick åka karusell för första gången! Sen tog vi strandpromenaden in till Torremolinos, vi skulle träffas vid Lenas jobb men vi hade fel adress så Lena

Studiebesök
tisdag 30 april 2013 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Idag var vi på studiebesök på svenska skolan Fuengirola och fick se förskolan och prata med pedagogerna Vi fick ett bra intryck av skolan.Sen var vi på stranden när solen tittade fram. Sonen E plockade hela hinken full med snäckor (precis som mumin. Det blev en riktig braklunch med tre

Släktbesök
söndag 28 april 2013 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Resan ner gick bra! Vi kom fram till Malaga vid ett på natten och bodde på hotell vid flygplatsen. Lite strul blev det då vi inte hade tagit ut euro och inte alla taxibilarna tog kort, men det löste sig. Vi somnade först vid halv tre på natten. Igår tog vi tåget från Málaga flygplats till