Asien runt

måndag 8 april 2013 - lördag 29 juni 2013

Jag och Marcus ska nu iväg på en resa genom Asien. Vi börjar med en tripp längs med den transsibiriska järnvägen och fortsätter med en rundresa i Kina. Avslutningsvis blir det en bussresa genom Thailand, Laos, Kambodja och Vietnam. Nu kör vi!!

Hanoi!
tisdag 25 juni 2013 - Hanoi, Vietnam

Efter en 16 timmar lang bussresa har vi nu tagit oss upp till sista destinationen innan hemresan, Hanoi! Idag har vi mest bara gatt runt har i staden. Riktigt trevlig stad men det marks verkligen att detta ar huvudstad, trafiken ar riktigt buzy sa att saga! Imorgon kommer det att bli en battur pa

Marcus  Enström
Marcus.92 i Asien runt
Senast aktiv - från Grästorp, Västra Götalands län, Sverige
Vietnam!
måndag 17 juni 2013 - Buon Ma Thuot, Dak Lak, Vietnam

Nu ska det skrivas lite igen efter ett valdigt langt uppehall.. Vi har nu tagit oss anda bort till Vietnam dar den sista tiden av var resa kommer att aga rum. Vi borjade med ett par dagar i Ho chi minh city, dar vi bland annat kollade in tunnlarna sedan vietnamkriget, valdigt intressant och ar aven

Marcus  Enström
Marcus.92 i Asien runt
Senast aktiv - från Grästorp, Västra Götalands län, Sverige
Bajkalsjön
lördag 13 april 2013 - Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

Idag har vi haft en fantastisk dag vid Bajkalsjön. Utsikten från hotellrummet är helt enorm. En stor istäckt sjön som sträcker sig ca 6 mil bort till andra stranden där en snöbeklädd bergskedja reser sig direkt från sjön. Strålande solsken är det och vi beger oss upp på en utsikt. Vi

Transibriska järnvägen
torsdag 11 april 2013 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Både jag och Marcus är överens om att den transsibiriska järnvägen är en häftig upplevelse. Städerna vi ser består av hyreshus som ser ut som gråa betongblock. Många industrier längs vägen ser ut att vara övergivna. Byarna består av hus som nästintill har lappats ihop med diverse

Moskva
tisdag 9 april 2013 - Moskva, Ryssland

Vi kom till Moskva på eftermiddagen den 8:e och pausade lite på hotellet innan vi drog ut på Moskvas breda boulevarder. Staden hade pampiga byggnader som var mycket större än motsvarande i Sverige. Fina stora hus i stalin-barockstil blandat med moderna köpcenter och bland dem en hel del