Jakten på Elvis och Loch Ness odjuret.

torsdag 9 maj 2013 - torsdag 23 maj 2013

Elvis fanns ej i Mepmhis, vissa spår hittades men vi letar vidare, vi har hört rykten om att han synts till vid Loch Ness, så vi åkte iväg....

Summan av kardemumman
onsdag 22 maj 2013 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Idag har vi varit på slottet, Edingburgh Castle, vi hade en utmärkt skämtsam guide, vi gillar den brittiska humorn, mycket sarkasm, så även hos guiderna. Slottet var sevärt men det tar sin tid, mycket trappor... Nu så börjar det närma sig hemresa, i morgon ska vi lämna bilen, men redan

Skräckens dag i Edinburgh
tisdag 21 maj 2013 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

I dag har solen strålat hela dagen. Vi började dagen med en busstur in till Edinburghs hjärta. Där tog vi en sightseeing buss runt Edinburgh. Guiden var inte lika bra som i Glasgow men helt okej. Sedan gick vi på vandring i underjorden. Vi fick se hur det ser/ såg ut för stadens fattiga som

Ligger lågt i väntan på lågtryck
måndag 20 maj 2013 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Idag skiner solen! 18grader varmt och inget regn, första dagen som det inte regnat alls, hittills. Ska vi säga nu, för alla väntar på åskan, översvämningarna och störtregnet som skyltar på motorvägen varnar för. Passar bra till rundturen vi ska ta i morgon för att se Edinburgh. Idag

Glasgow runt på två timmar.
söndag 19 maj 2013 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Idag förflyttade vi oss efter två dagar på "Best western" eller sämst i västern som vi säger. Vi är nu i Glasgow och insåg att vi inte bara kan åka bil, så vi åkte på rundtursbuss i stället. Jättekul kommentator som berättade om Glasgows höjdpunkter, bland annat om motorvägsbron

Drymen runt med Stirling castle
lördag 18 maj 2013 - Drymen, Skottland, Storbritannien

Idag har vi varit på Sealife i Loch lomond, där har vi sett Uttrar, fiskar och skaldjur. Sedan åkte vi till Stirling, det var en resa på ca 10 mil tur och retur, där gick vi i gamla staden och på slottet. Fin utsikt men som vanlig mest regn. Nu ska vi äta middag klockan 6 och i morgon åker