Nuestro tiempo en España

fredag 6 december 2013 - måndag 22 december 2014

Planerna är att bosätta oss i Spanien under 2014. Nu har vi chansen att uppleva Spanien ordentligt, lära oss spanska, umgås mer som familj, umgås med spanska släkten, njuta av all god mat och det milda klimatet! Välkomna att följa vår tid i Spanien!

Vår tid i Spanien är slut för den här gången
torsdag 8 januari 2015 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Äntligen blev det av att skriva ett avslut till vårt år i Spanien.Det var luciafirande på skolan och sonen var tomte. De hade gjort så att gymnasieeleverna och förskoleklassen gick in samtidigt och så sjöng de några sånger ihop innan de mindre gick ut, det var jättefint!Det var även

Un año en España
lördag 6 december 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Idag var det ett år sedan vi for ner till Spanien!Idag har jag och E haft en heldag på Bioparc. Vi hade skaffat årskort där 18 december förra året och de har blivit väl utnyttjade. Erik har varit i Madrid och Valle de los Caídos (de stupades dal).Nu börjar vi se fram emot hemresan och att

Första advent
måndag 1 december 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Hoppas ni haft en trevlig första advent!Den senaste tiden har gått väldigt snabbt och vi har haft trevliga besök av Siv och Oskar och Ann-Sofie. Det har varit rätt mycket jobb för Erik och Karins projektledarkurs har tagit en hel del tid med mycket grupparbete.Tiden har även präglats av en

12 månader
söndag 9 november 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Hej alla!Nu är det snö hemmavid och här har det blivit lite kyligare men dagtid ute är det sköna temperaturer runt 18 grader fortfarande så man kan inte klaga ;). Täckena har åkt fram och vi har tofflor på inne eftersom det är kallt på golven. Myrorna verkar också tycka att det blivit

Händelserik och varm oktober
måndag 27 oktober 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

En månad sedan senaste inlägget här på Resdagboken. I början av oktober verkade det som att hösten var på gång och det regnade en del och det blev kallare inomhus. Den kallpressade kokosoljan som varit flytande flera månader i köket började att anta fast form. Men sen kom en värmebölja