Sommaren 2013

söndag 23 juni 2013 - söndag 28 juli 2013

Dags för semester 2013. I år har vi båda 5 veckors semester och dessa ska vi till största delen tillbringa i Kroatien. Vi hade planerat att börja med några dagar i Prag, men pga dåligt väder där så har vi bestämt oss för att vänta med Prag. Vi tar det på vägen hem istället och hoppas att det är bättre väder där då. Det här blir första riktiga resan med husbilen som vi köpte i höstas.

Släktträff i Köge
torsdag 25 juli 2013 - Køge, Region Själland, Danmark

I natt har det regnat och det gjorde det i princip hela vägen till Koge. Vi lämnade Guldborg efter att ha ätit frukost och mitt på dagen var vi framme. Det var bara 8 mil att åka så det blev en kort bilresa. Vi bokade plats åt oss, Stig och Kerstin, Marita och Staffan. Det fanns tre platser

Kört på rådjur
onsdag 24 juli 2013 - Guldborg, Region Själland, Danmark

Vi kom iväg vid 11-tiden. Efter några kilometer var vi uppe på motorvägen igen och vi avverkade mil efter mil. Det var tur att vi ändrade planerna och delade upp resan från Prag till Rostock på två dagar. Det hade blivit tufft annars eftersom vi var så trötta. Prag tog musten ur oss.

Go-box strul i Tjeckien.
tisdag 23 juli 2013 - Lübben, Tyskland

I morse klev vi upp vid 8-tiden. Alicia och Emilia gick och duschade. Jag och Inge cyklade till affären för att göra slut på de tjeckiska pengar vi hade kvar. Det blev lite frukostbröd, pålägg, läsk, vatten och juice. Då hade vi ändå 9 tjeckiska kronor kvar. Dem lämnade Inge till tjejen

Service not included
måndag 22 juli 2013 - Prag, Tjeckien

Vi har varit vid slottet och tittat idag. Vi fick åka med spårvagn nr 17 som vi brukar men klev av lite tidigare och bytte till nr 1. Det är lite speciellt med ortnamn i Tjeckien så det gäller att ha extra koll på vart man ska så man kommer på rätt spårvagn och kommer av på rätt

Judiska museet
söndag 21 juli 2013 - Prag, Tjeckien

"Det är inte mitt fel att jag var trött igår". Alicia hann inte läsa så lång stund igår kväll eftersom Emilia ville sova och då var Alicia tvungen att släcka lyset. Det dyker upp lite sådana där uttryck och ord som är lite tokiga och roliga. En morgon när Alicia läste på