Släktträff i Köge
torsdag 25 juli 2013 - Køge, Region Själland, Danmark

I natt har det regnat och det gjorde det i princip hela vägen till Koge. Vi lämnade Guldborg efter att ha ätit frukost och mitt på dagen var vi framme. Det var bara 8 mil att åka så det blev en kort bilresa. Vi bokade plats åt oss, Stig och Kerstin, Marita och Staffan. Det fanns tre platser

Kört på rådjur
onsdag 24 juli 2013 - Guldborg, Region Själland, Danmark

Vi kom iväg vid 11-tiden. Efter några kilometer var vi uppe på motorvägen igen och vi avverkade mil efter mil. Det var tur att vi ändrade planerna och delade upp resan från Prag till Rostock på två dagar. Det hade blivit tufft annars eftersom vi var så trötta. Prag tog musten ur oss.

Go-box strul i Tjeckien.
tisdag 23 juli 2013 - Lübben, Tyskland

I morse klev vi upp vid 8-tiden. Alicia och Emilia gick och duschade. Jag och Inge cyklade till affären för att göra slut på de tjeckiska pengar vi hade kvar. Det blev lite frukostbröd, pålägg, läsk, vatten och juice. Då hade vi ändå 9 tjeckiska kronor kvar. Dem lämnade Inge till tjejen

Service not included
måndag 22 juli 2013 - Prag, Tjeckien

Vi har varit vid slottet och tittat idag. Vi fick åka med spårvagn nr 17 som vi brukar men klev av lite tidigare och bytte till nr 1. Det är lite speciellt med ortnamn i Tjeckien så det gäller att ha extra koll på vart man ska så man kommer på rätt spårvagn och kommer av på rätt

Judiska museet
söndag 21 juli 2013 - Prag, Tjeckien

"Det är inte mitt fel att jag var trött igår". Alicia hann inte läsa så lång stund igår kväll eftersom Emilia ville sova och då var Alicia tvungen att släcka lyset. Det dyker upp lite sådana där uttryck och ord som är lite tokiga och roliga. En morgon när Alicia läste på

Prag
lördag 20 juli 2013 - Prag, Tjeckien

När vi vaknade i morse var det mulet och lite svalt. Inge cyklade iväg till affären och köpte bröd till frukost och något gott till förmiddagens fikastund. Vi tog spårvagn nr 17 in till Prag och promenerade sedan till torget som heter Staromestské námesti. Vi har gått över Karlsbron.

Senast aktiv - från Køge, Region Själland, Danmark
Otroligt dåliga motorvägar i Tjeckien!!
fredag 19 juli 2013 - Prag, Tjeckien

Vi vaknade upp till en solig och skön morgon. Vi hade ställt oss på en vanlig plats och inte på en ställplats som det var tänkt. Vi fick betala samma pris som för ställplats under förutsättning att vi åkte innan kl 9 och det hade vi ju tänkt ändå. Jag och tjejerna duschade innan vi

Resdag
torsdag 18 juli 2013 - Bad Waltersdorf, Steiermark, Österrike

Denna morgon kom vi iväg strax efter 11 och då hade vi hunnit med att tömma och fylla på vatten. Vi glömde tyvärr tömma toan. Det kom jag på när vi precis kört ut från campingen men det var ju så dags då. Det tar tid att ta sig igenom de där krokiga vägarna de där första milen. Det

Sista dagen i Baska

Denna sista dag i Baska tillbringade vi som vanligt på stranden. Varför bryta en tradition när man är på sol- och badsemester - särskilt inte sista dagen innan vi åker vidare till Prag. Det gäller att njuta in i det sista!! Vi lyckades bränna oss en del men det är inte så farligt. Till

Pratsam kypare

I natt har det blåst en hel del och både jag och Inge har sovit dåligt. Vi har legat och lyssnat på hur mycket det har blåst och om vi skulle behöva stänga takluckorna lite grann och veva in markisen. Takluckorna stängde jag till någon gång i natt och Emilia fick näsblod och tidigt i