Cykla genom Sverige

onsdag 10 juli 2013 - söndag 11 augusti 2013

Ett cykeläventyr genom Sverige är tanken. Vi flyger till Tromsö ihop med våra nya fina cyklar, sedan buss till Kilpisjärvi där själva cykelturen startar. Allt som allt beräknas det bli cirka 276 mil från Kilpisjärvi till Smygehuk. Tanken är att cykla hela sträckan, men skulle det inte bli så är vi nöjda ändå! =)

Lund - Smygehuk
söndag 11 augusti 2013 - Trelleborg Ö, Skåne län, Sverige

Dagsetapp: 59 km Totalsträcka: 2815 km Antal dagar: 33 Varav heldagar cykling: 23 Halvdagar (under 7 mil/dag): 5 Vilo-/resedagar: 5 Genomsnittssträcka per hel cykeldag: 109,8 km Snitthastighet: 18,05 km/h Antal cykeltimmar: 155 timmar Maxhastighet: 61,5 km/h (Malin), 51,2 km/h

Helsinborg - Lund
lördag 10 augusti 2013 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Dagsetapp: 80 km Totalsträcka: 2756 km Tog lite ofrivillig sovmorgon till halv nio, kanske behövdes det efter en svettig natt och lång gårdag. Blev sen en lång härlig hotell frukost följt av en morgonpromenad till turistbyrån. Bestämde oss för att ta båten över till Helsingör för att

Varberg - Helsingborg
fredag 9 augusti 2013 - Varberg, Hallands län, Sverige

Dagsetapp: 192 km Totalsträcka: 2676 km Gick upp tidigt idag, halv sex ringde klockan, åt frukost, samlade ihop oss och var reda på cyklarna klockan 7.20. Cyklade strandpromenaden, Ginstleden, ut ur Varberg. Höll på att krocka med varandra i en kurva i höjd med Kusthotellet, men vi

Varberg - Vilodag
torsdag 8 augusti 2013 - Varberg, Hallands län, Sverige

Dagsetapp: 0 km Totalsträcka: 2484 km Åt en god efterlängtad frukost med yoghurt och müssli. Njöt av att vara hemma i egen säng och soffa. Tog en sväng förbi turistbyrån för att införskaffa lite kartor och lämnade våra däck för reklamation cykelaffären. Tog oss en cykeltur till

Göteborg - Varberg
onsdag 7 augusti 2013 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Dagsetapp: 101 km Totalsträcka: 2484 km Klockan ringde halv sex, upp och äta frukost för att sedan lasta på cyklarna. Tackade värdparet som var på väg till jobbet. Tog oss sedan genom Göteborg i ganska raskt takt, fick många blickar av morgonens pendlare. Cyklade på och körde för det