Eurotrip

lördag 20 juli 2013 - lördag 3 augusti 2013

Sex personer,12 kvm, en kille, fem tjejer,sol,bad och massor med äventyr!

Höjd, längd och bredd!
fredag 2 augusti 2013 - Halmstad, Hallands län, Sverige

När det regnar finns det inte så mycket att göra i en husbil. Spelen är spelade, tidningarna lästa och filmerna sedda. Då kör man. Vi knappade in på GPSEn att vi ville till Schweiz och fick en körriktning utmed den italienska kusten. Vi lämnade Dieva Marina genom att glada i hågen

Senast aktiv - från Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark
Wifi! Den nya hårdvalutan.
torsdag 1 augusti 2013 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Det är nyttigt! Att inte vara nåbar, att inte ha tillgång till internet dygnet runt. Tyvärr blir det inte heller några täta uppdateringar och mycket hinner hända på vägen. Men nu är jag tillbaka i cyberrymden och tänkte åter igen låta er hänga med på vår galna resa. Efter att ha

Ciao Bella!
torsdag 25 juli 2013 - Venedig, Veneto, Italien

Ciao Bella! Det äldre italienska paret i husbilen bredvid vår på campingen utanför Venedig tittade förundrat på oss när vi parkerade och ramlade ur 6 personer ur bilen. Mannen som halvlåg i en solstol gav Johan en förstående blick och sa "BIG problem"när vi en timma efter att ha

Etapp 2
onsdag 24 juli 2013 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Redan vid strax efter 5 på morgonen började våra grannar att röra på sig. Bilar åkte och bussar kom. Vi insåg strax att vi nog stog ivägen och bestämde oss för att röra oss ner i europa. Tyskland och autobahn är inte allt för upphetsande så vi körde på hela dagen. Några små stopp

Etapp 1
måndag 22 juli 2013 - Split, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Tredje dagen på resan genom europa är snart slut och idag på eftermiddagen kom vi fram till vårt första delmål, Split. Redan 3.5 mil hemifrån, närmare bestämt på ICA Maxi i Visby började vårt lilla äventyr med att jag tappade min plånbok.(det har faktiskt aldrig hänt tidigare) 6