Neapel

onsdag 24 juli 2013 - onsdag 31 juli 2013

Ett litet äventyr.

Sista dagen i Neapel
tisdag 30 juli 2013 - Neapel, Kampanien, Italien

Idag hade vi tänkt oss att utforska staden på ett enkelt och bekvämt sätt, vi skulle åka guidade turistbussar genom staden. Vi begav oss ner till castel nouvo där bussarna utgick ifrån och hoppade på den första som kom in. Denna resa var mycket intressant och vi fick se många delar av

På stadsvandring i Neapel
måndag 29 juli 2013 - Neapel, Kampanien, Italien

Vi hade fått hjälp av personal på hotellet med att hitta några sevärdheter och några hade vi själva valt ut för dagen. Vi började med att gå tvärs över vägen och besökte castel d'ovo (ägget) borgen hade inte mycket att erbjuda förutom utsikten och ett gäng kanoner så denna rundtur

Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Sol o bad i Sorrento igen
söndag 28 juli 2013 - Sorrento, Kampanien, Italien

Vi kände att det var dags för en dag med sol och bad igen, och vilken plats passar då bättre än sagolika Sorrento. Vi såg även ett par fina skinnbagar som vi var sugna på att köpa när vi var där sist. Så vi begav oss tidigt från hotellet och efter en språngmarsch till stationen kom vi

På äventyr i Neapel
lördag 27 juli 2013 - Neapel, Kampanien, Italien

Idag har vi bestämt oss för att göra en heldag i Neapel. Så vi började dagen med att fråga i hotellet hur vi skulle åka för att komma till våra tänkta utflyktsmål. Vi fick bra hjälp av hotellet och hoppade på en buss som skulle ta oss till den hållplats som vi fått hjälp med att vi

Pompeji och Vesuvio
fredag 26 juli 2013 - Pompeii, Kampanien, Italien

Vi vaknade upp till ytterligare en varm dag. Idag stod Pompeji och Vesuvio på schemat. Vi Börjedagen med att åka till Pompeji där vi möttes av en lång lång kö till biljettkassan. Som tur var ringlade sig kön fram i skuggan. Vi gick omkring inne på området och fick lära oss om kulturen