Finland, Portugal, Marocco, Gibraltar, Spanien

lördag 24 augusti 2013 - måndag 2 september 2013

Surfa i Portugal med stop i Finland, Gibraltar, Spanien och Marocco

Malaga dötid inför resan hem
söndag 1 september 2013 - Málaga, Andalusien, Spanien

Sista dagen satt jag bara på stranden i Malaga och väntade på nattflyget till Helsingfors. Stranden var bara en skitig grus sträcka längst med vattnet som inte är värt att besöka. Det var då man saknade alla gyllene stränder i Portugal. På kvällen gick jag omkring i stan, nära

Surfgud i Portugal!
lördag 31 augusti 2013 - Faro, Vila do Bispo, Portugal

Sista dagen var det bara att packa grejorna och åka med bagaget mot Sagres. Jag kunde lämna det i surfbutiken medans jag var ute och surfade. Jag surfade från kl 10:30 till 15:00 med en kort paus på 20 min för att springa tillbaka till surfbutiken för att hämta ett nytt minneskort till

Portugal - Surfa, Snorkla och Fästning
fredag 30 augusti 2013 - Sagres, Portugal

Jag ringde och kollade med en till dykbutik i Sagres och en i Lagos. Alla var fullbokade eller skulle dyka med nybörjare. Eftersom dykning inte skulle bli av hyrde jag surfbräda igen. Hade hittat en bra surfbutik när man åker in i Sagres. Det var ett av billigaste ställena i stan. Bara 15 Euro

Bakfull i Lagos och Sagres
torsdag 29 augusti 2013 - Lagos, Faro, Portugal

Jag vaknade upp ordentligt bakfull efter att ha varit ute föregående kväll. Klockan var redan 10:00 och jag hade missat ett par bussar mot Sagres. Efter att ha druckit lite vatten och ätit chips till frukost hoppade jag på en buss mot Sagres. Jag hade tänkt att surfa och prata med

Resa Spanien - Portugal via Sevilla
onsdag 28 augusti 2013 - Sevilla, Andalusien, Spanien

Idag skulle jag resa från Spanien till Portugal med ett litet stopp i Sevilla. Här åt jag en liten tapas rätt på stationen och plockade några omogna Mandariner från träden runt om i stan. Det växte massa Apelsin- och Mandarin träd i stan! Kilopriset kan inte vara högt på dessa varor i

Finland, Portugal, Marocco, Gibraltar, Spanien

48 Bilder 8 Besökta platser 9 Dagböcker