Filippinerna

torsdag 2 januari 2014 - fredag 28 februari 2014

En halvlång backpackertur med mycket dykning, öliv och natur.

Barfotaliv på Boracay
onsdag 26 februari 2014 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Ingen Filippin-resa är komplett utan ett besök på Boracay bestämde vi tidigt. ”Äh, varför det” sa några, ”är ju som Kanarieöarna”. ”Klart ni ska dit sa andra, för stranden är helt spektakulär”. Hur då, vi har ju sett så många? Men jo, 4 km av vit florsockersand, helt

På upploppet
lördag 22 februari 2014 - Moalboal, Centrala Visayas, Filippinerna

På Panagsama, Moalboal, Cebu har vi eget hus med egen strand. Lite märkligt när vi kom obokat till en ort som såg fullbokad ut och dessutom nästan saknar strand. Dykning är det som gäller även här och vi har umgåtts med sardinstim som är så täta och stora att de ter sig som en

Nu med bilder
söndag 16 februari 2014 - Dumaguete, Centrala Visayas, Filippinerna

Efter diverse teknikstrul finns nu bildbevisen, kolla resans fotoalbum

Ro-ligt I Filippinerna
fredag 14 februari 2014 - Dumaguete, Centrala Visayas, Filippinerna

”It’s more fun in the Philippines”, så lyder landets turistslogan. Jag skulle vilja översätta fun med roligt och sedan tänka norska. För det är mer så, avspänt, vänligt, hassle-free snarare än action-fyllt, på en buss eller ett torg fullt av Filippinos är det lätt att glömma att

Efter en lång halvtidsvila
fredag 7 februari 2014 - Panglao, Centrala Visayas, Filippinerna

Resan nådde halvtid, med en paus som knaprade en bit av andra halvlek. Vi behövde förlänga våra visum och funderade på om vi skulle lämna vårt älskade Port Barton redan på fredagen, eller vänta till söndag och fixa visumen på sista möjliga dag. Vi fastnade till slut för fredagen,