Annas och Jespers jordenruntresa

onsdag 21 augusti 2013 - onsdag 16 april 2014

Vårat stora äventyr!

Baan Unrak -home of happiness
tisdag 15 april 2014 - Nong Lu, Kanchanaburi, Thailand

Leende Thailand, sista delen av vår resa, och vi är lite reströtta och inte längre så sugna på att åka runt till alla de fantastiska platser som det står i broschyrerna om. Vi gjorde verkligen vårat sista ryck i Australien. Detta hade vi dock insett tidigare och tanken med att åka hit var

Thailand - Anna
tisdag 8 april 2014 - Nong Lu, Kanchanaburi, Thailand

Vi hade redan från början planerat att vi skulle försöka hitta någonstans att volontärarbeta under resan, både för att få känna att vi gjorde lite nytta och för att få större insikt i ett lands kultur och inte minst för att få mer erfarenhet. Jag hade turen att hitta ett Animal

Singapore
fredag 7 mars 2014 - Singapore, Singapore

Hej Asien! Singapore var verkligen ett miljöombyte. Vi kom nästan direkt från buschen till denna metropol. Vårat hostel låg nära kinatown i ett ganska typiskt kvarter med bostäder i 20-våningshus. Det var en lägenhet som de intrett till hostel och det var inte mycket plats över men för

Darwin
onsdag 5 mars 2014 - Darwin, Northern Territory, Australien

Innan vi tog bussen till Darwin hade vi en och en halv dag i Alice springs. Alice springs är huvudorten, eller kanske mer riktigt den enda staden i hela buschen, dvs ett område med nästan lika stor areal som Europa. Här har bla flying doctors sin huvudbas och i museet man fick se hur de bygt

Destination Uluru

Vi ville absolut se Uluru, eller Ayers rock som den är mer känd som, innan vi lämnade Australien. Det enda problemet var att det igger väldigt långt bort från allt, i mitten av Australien och att det i stort sett bara är turister som åker dit vilket gör flygbiljetterna skulle kosta ca