Resa i Sverige; Stockholm

måndag 21 oktober 2013 - torsdag 24 oktober 2013

För andra året i rad så har vi en resekurs inom rikets gränser - och nu koncentrerar vi oss på vår huvudstad Stockholm! Kursen hade nästan 60 sökande och vi är 40 st som under hösten läser om Stockholm och sedan kommer vi även att göra en 4-dagars resa dit.... Följ oss under vår resa på vår resedagbok ;)

och så kom sista dagen, men.....
torsdag 24 oktober 2013 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Ja då nalkades torsdagen, vår sista Stockholmsdag, dags för hemfärd MEN först hade vi några studiebesök kvar att genomföra ;) 8.40 var allt bagage inpackat och alla resenärer på plats i bussen. Vi hade en låååång dag framför oss - men till första stoppet var det inte särskilt

Vandringarnas dag
onsdag 23 oktober 2013 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Idag tog vi på oss vandrarskorna redan på morgonen... Vi började med att åka ut till Skogskyrkogården där vi mötte dagens första guide. Skogskyrkogården är ett av Stockholmstraktens tre världsarv och vi fick en tvåtimmarspromenad där vi fick uppleva den unika arkitekturen och det

kultur, kultur, kultur.....
tisdag 22 oktober 2013 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

En låååång och innehållsrikdag är till ända.....Klockan är nu 23.20 och vi har slutligen landat på vårt rum. Vi började denna regniga dag med att Mattias (vår busschaufför) släppte av oss framför slottet - och därifrån promenerade vi bort till Sveriges Riksdag där vi skulle göra

På väg mot huvudstaden
måndag 21 oktober 2013 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

I morse lämnade vi Blekinge för vår efterlängtade resa till Stockholm!!Vi for norröver med avbrott för fika och lunch och i bussen roade vi oss med en liten kunskapstest om Stockholm. Vårt första kulturella stopp blev vid Rökstenen, världens längsta runskrift och Sveriges äldsta