Peru

lördag 5 oktober 2013 - tisdag 5 november 2013

Nu var det dags igen! Äntligen är hösten här så man kan resa igen. Den här gången bär det av till Peru. En rundresa i Peru med vandring på den kända Inkaleden. Jag hör av mig efter vägens gång! Ha de gott alla! Kram anna

Sista dagen
söndag 3 november 2013 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej! Nu är skolan avklarad och semestern slut. Det har varit 5 intensiva, intressanta, fachinerande veckor. Nu väntar flyget från Cusco ikväll. 40 timmar från Cusco-Lima-Miami-London-Stockholm, och så lite jetleg på det:-) och då är man inte ens hemma, och så säger folk att man är

Spanska skola
söndag 27 oktober 2013 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej! Nu är gruppresan avslutad. Jag har stannat i Cusco för att gå spanska skola. Tänkte man kunde passa på att lära sig lite när man ändå har tillfälle. Första lektionen i tisdags började med verb, ändelser och tempusformer, Hjälp... jag vet ju inte ens vad det är på svenska! Men

Vi överlevde!
tisdag 22 oktober 2013 - Cusco, Urubamba, Peru

Hejsan! Tillbaka i Cusco efter 4 dagar mellan Andernas toppar och dalar. Vi är 12 stycken som gått en ny sträcka av inkaleden. Helt nya områden för att exponera turismen till fler områden så större del av lokalbefolkningen kan dra nytta av vårat galenskap och turismens fördelar. Det har

Dan före dan
onsdag 16 oktober 2013 - Cusco, Urubamba, Peru

Hejsan! Efter att ha åkt över Andernas bergskedja med både snöfall och regn hamnade vi i en lite by där vi bodde hemma hos lokalbefolkningen. En intressant upplevelse, på kvällen samlades alla o vi fick klä oss i traditionella kläder, tillsammans hölls en seremoni där vi offrade

Arequipa
lördag 12 oktober 2013 - Breña, Lima Region, Peru

Hej på er! Efter att ha åkt buss genom öknen i 5 dagar har vi kommit fram till Arequipa. Vi har tältat längs med vägen så att få bo på hotel 2 nätter har varit rena lyxen! Igår erbjöds forsränning och downhill montenbike, idag blir det kultur i stan. Faktiskt en fin stad att vandra