Kreta

fredag 4 oktober 2013 - söndag 13 oktober 2013

En välbehövlig semester.

Snart hemma
söndag 13 oktober 2013 - Perstorp, Skåne län, Sverige

Sitter i bilen på väg hem från Kastrup. Klockan är 02:25. Ska bli gott att komma i säng :-) Sitter hos Sanna o Bosse och dricker kaffe. Ska hämta hem Imze. Sedan bär det av till mor och far för att hämta Tosca.

Hemresa
lördag 12 oktober 2013 - Chania, Kreta, Grekland

Attans! Vi har så ont i benen och i höfterna att vi knappt kan gå. Har packat och lämnat rummet. Sitter nu omväxlande ute på terassen och i lobyn. Eftersom vi i stort sett inte kan gå så stapplar vi bara runt här :-) OK det duger inte, så vi tog oss i kragen och promenerade runt

Senast aktiv - från Mellieha, Malta
I lugn och ro i poolen och stranden
fredag 11 oktober 2013 - Rethimno, Kreta, Grekland

Idag var en dag för avkopling och inget annat. Med tanke på hur vi känner det i benen är det nog det bästa alternativet. Förmiddagen tillbringade vi i hotellets pool och eftermiddagen på stranden. På kvällen satt vi i lobyn och fixade korten från Samaria. Det är där man kan få en

Samariaklyftan
torsdag 10 oktober 2013 - Rethimno, Kreta, Grekland

De som känner oss vet ju att vi inte bara kan sitta på rumpan sysslolösa. Därför tyckte vi att en fin naturupplevelse var på sin plats. Så vi bokade en vandring genom Samariaklyfatan. Europas längsta (17 km) Hela ravinen är nationalpark. De är väldigt rädda för brand och längs hela

Land Rover safari
onsdag 9 oktober 2013 - Rethimno, Kreta, Grekland

OK, en liten varning. Är du det minsta höjdrädd (som jag då). Boka inte Land Rover safari på Kreta! Fy sjutton, vi har åkt på vägar som knappt var avsedda för en åsnekärra! Långt mindre för en bil! Men men vår chaufför, Georgeos körde alldeles utmärkt. Men det hjälper inte när