Sydafrika

onsdag 23 oktober 2013 - måndag 11 november 2013

Häng gärna med oss på vår resa till Sydafrika. Vi hoppas kunna skicka några digitala vykort och berätta lite om våra upplevelser under resans gång. Anne-Helen och Hans

Kapstaden, Robben Island, Taffelberget och nu är vi hemma.
tisdag 12 november 2013 - Karlshamn, Blekinge län, Sverige

Vykorten kommer alltid fram efter man har kommit hem eller....? Nu finns det i alla fall många bilder till varje inlägg. Vår sista dag i Kapstaden blev lika fantastisk som alla de andra. Strålande sol när vi tog båten ut till Robben Island där vi fick en intressant guidning runt. När vi

Kapstaden, Goda Hoppsudden
fredag 8 november 2013 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu har vi kommit till slutet på resan och är i Kapstaden. Valarna i Hermanus fick vi berättat för oss att de heter Southern Light Whale. Stora valar och nu är det mammorna med kalvar som är kvar och förbereder sig för resan ner i Sydatlanten. Till Kapstaden kom vi i onsdags och började med

Stellenbosch till Hermanus
tisdag 5 november 2013 - Hermanus, Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu har vi avverkat ett mycket stort antal vinprovningar runt Stellenbosch. Antalet ar sa manga sa vi knappt kommer ihag var vi varit. Bilton och Hidden Rock var nagra av de basta, men aven Allesverloren och deras viner har vi kopt hemma tidigare sa det visste vi att de var bra. Idag har vi varit

Fran nagra dagar i Knysna till Stellenbosch
lördag 2 november 2013 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej Nu har vi nått halvvägs på vår resa och tiden går fort. Vi tillbringade några dagar i Knysna vid kusten. En "ledig" dag gjorde vi en tur till naturresevatet Featherbed med hänförande utsikt över havet och bukten utanför Knysna. Nästa dag var lite mer turistig med besök i en djurpark

Nice views from Featherbed
tisdag 29 oktober 2013 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu finns det nagra bilder att titta pa fran vara dagar pa safari. Idag har vi njutit av vacker utsikt fran naturreservatet Featherbed utanfor Knysna dar vi nu bor ett par dagar. Akte traktor upp och promenerade ner. See you soon Anne-Helen & Hans