NyaZeeland2013

tisdag 22 oktober 2013 - måndag 23 december 2013

En familj på föräldraledighet, två månader i "ett paradisiskt lekland för vuxna", utrustade med en husbil och ett nyfiket sinne.

Avslutning på resan - bad, berg, bad
torsdag 19 december 2013 - Whitianga, Waikato, Nya Zeeland

Abel Tasman National Park är en av Nya Zeelands minsta nationalparker, men en av dem vi gillar bäst. Där finns kritvita stränder, täta fågelrika skogar, azurblått vatten med såväl delfiner som sälar och är det område på Nya Zeeland som har flest soltimmar per år. Nationalparken har

Regnvädersaktiviteter i Wanaka och resa längs West Coast
onsdag 11 december 2013 - Nine Mile, West Coast, Nya Zeeland

Queenstown beskrivs ofta som Nya Zeelands äventyrsstad nummer ett och staden har onekligen ett unikt läge intill Lake Wakatipus strand och nedanför toppar som reser sig 1500 m ovanför staden, många av dem vandrings-, klättrings- eller skidåkningslämpliga. Nackdelen med Queenstown är att

Mot södern och sedan norrut igen
torsdag 5 december 2013 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Pyspunkan blev lagad på en kvart, men tack vare det ofrivilliga stoppet fick vi anledning att bekanta oss lite mer med Oamaru. Staden är framförallt känd för sina gamla byggnader i vit sandsten, och dessa är verkligen värda att titta på. I ’gamla stan’ huserar återstoden av landets

Bergtagen
onsdag 27 november 2013 - Oamaru, Otago, Nya Zeeland

Livet på Nya Zeeland rullar sin gilla gång. Barnen har haft lite hemlängtan och saknar kompisarna hemma, på dagis och skola. Vi har inte tagit med särskilt mycket leksaker och har inte jättemycket plats i packningen för nya saker, men frisbees, boll, pussel och lite annat har barnen

Fyra återseenden
torsdag 21 november 2013 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

För sju år sedan var vi (Per och Karolina) här på Nya Zealands sydö på vår bröllopsresa. De första dagarna på denna resas sydövistelse har vi gjort tre återseenden. Strax söder om hamnstaden och färjeläget Picton ligger NZ’s dominerande vindistrikt Malborough. Det älskvärda